En ven og jeg vil meget gerne til Canada denne vinter, for at opleve landet og stå på ski. Derfor kunne vi godt tænke os et arbejde, (evt. Hvis i også kan hjælpe med et sted og bo). Skriv gerne i privaten, hvis i vil vide noget mere om hvad vi kan eller lign. :)
Har selv boet i Vancouver. Det I kan gøre er at ta derover og bo på et bed and breakfast de første dage. Så kan I ta ned i de lokale kiosker hvor der ligger aviser ala Den Blå Avis hvor I kan finde lejligheder der er tilleje. I kan finde en god lejlighed på 60-80 kvm fuld møbleret til omkring 4.5 -6000 DKK pr. måned. Hvis I ønsker kultur for alle pengene så skal I vælge at bo omkring Grandville Island, der er en lille ø i bugten hvor der er masser af restauranter, madtorve, bibloteker, gallerier og et meget rigt kulturliv generelt. Bemærk at I kan vælge at bo downtown og dernede deles byen op i to nemlig på sydsiden og nordsiden af fjorden som er en flodudmunding.
I har ca 30-40 minutter op i bjergene hvor I kan stå på ski hvis I bor i downtown. Det er på Nordsiden af fjorden at bjergene ligger og hvor I kan se lyset på pisterne om aftenen når I sidder nede på cafeerne i downtown og kigger op.
Du bliver nød til at være mere præcis, og så vil jeg mene i nok har større chancer hvis i skrev andre steder ind Amino.
Jeg er sikker på der ikke er mange Danskere som bor i Canada der er aktive på amino.
Prøv istedet at find ud af hvor i vil bo. Herefter slår i alle hoteller, skisports steder, restauranter, pizzaria osv op i den by og henvender jer til dem via Tlf eller mail ang et arbejde.
Herefter kan skal i lede efter lokalavisen for den by og se på lejligheder / Jobs.
Husk også at søge opholds og arbejdstilladelse (kan tage op til et år før man er godkendt.)