Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 15 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

klp29:
Er det "relevant" (af mangel på bedre ord) at vurdere offshore i forhold til om man er "mindre iværksætter"?

Jeg mener mest af økonomiske grunde  og til sikring af fleksibilitet. 

Off-shore indebærer for i Danmark bosiddende entreprenører, at man skal arbejde via  en betalt prokurist eller "stråmand" om man vil, hvis skattepligt til Danmark skal undgås.

Som entreprenør vil jeg ikke selv gøre det (endnu i hvert fald).

Det er/var sørgeligt, at erhvervsbyrderne fører til, at Off-Shore selskaber for mindre virksomheder var det hidtil bedste forsvar.

Men de store virksomheder har jo altid udnyttet fordele herved og kan gøre det mere effektivt end de små. 

Derfor arbejdede jeg med de selskabs- og skattemæssige relevante paragraffer, indtil jeg endte med at formulere brug af SMBA-selskaber som langt mere fleksibelt og fordelagtigt and alternativerne - efter min mening. Det indebærer selvfølgelig, at man indtil videre skal leve med den danske selskab-skat på 25%, som er nogenlunde akceptabel. Virksomhedordningen ER ikke nogen god løsning, da den ikke er for "hvide mennesker" OG normalt forudsætter ajourførte regnskaber OG revisor-hjælp.

MEN det indebærer, at alle de 400.000 små danske virksomheder, som nu opererer via personlig virksomhed eller små ApS selskaber, ved organisering via SMBA-selskab STRAKS kan afværge de fleste "kvælertag" og undgå de mange fælder, som de uforvarende falder i. Desuden falder en række byrder med uforholdsmæssigt store  omkostninger væk.

Vel at mærke EFTER dansk lovgivning og følgende danske skatteregler. 

SMBA-selskaber ER indiskutabelt et godt redskab og kan bruges i hvad jeg vil kalde det ultimative forsvar mod angreb og omkostninger fra de andre.

klp29:
en række fordele ved offshore'ing

Det er der sikkert, men JEG kan ikke se det. Jeg ved heller ikke nok.

------------------------------------------------------------------------------ 

Har jeg besvaret dit spørgsmål godt nok?

Jeg kan se at du har nogen interesse i WEB-design og relaterede forretninger.

MVH fra Ejler 

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer,

Jeg ved ikke om mit indlæg passer ind i denne tråd, hvis ikke, må I undskylde og meget gerne pege mig i den rigtige fora-retning.

Jeg er dansk statsborger der pt. er bosiddende i et ikke-EU land. Jeg påtænker at vende hjem igen grundet en forværret helbredssituation i mit fædrende hjem.

Jeg har startet mit eget lille selskab hvor jeg, som så mange andre udeboende danskere, exporterer varer fra diverse lande til blandt andet Danmark. Selskabet jeg har oprettet er et offshore selskab hjemmehørende på Seychellerne. Grunden til dette set-up, er at jeg ikke kan opholde mig i det samme land i mere end et par år afgangen før udelængslen og oplevelsestrangen atter melder sig og med et offshore er det nemt og bekvemt at flytte rundt.
Indtil videre har der ikke været problemer i de lande jeg har været i, men jeg kan forstå på diverse tråde på Amino at det måske kan give besværligheder ved hjemkomst til DK?
Der er i selskabet optjent en fornuftig pose penge gennem tiden, som der jo naturligt nok ikke er betalt skat af, da virksomhedsskatten på Seychellerne er 0% for virksomheder der ikke dyrker handel på øerne. Jeg har ikke trukket løn fra selskabet, da jeg altid har været under ansættelse af andre virksomheder og derfor ikke har haft behov for det.

Hvordan skal jeg forholde mig når jeg vender hjem til DK? Jeg er klar over at jeg skal oplyse skat om selskabet, men skal jeg også beskattes af det beløb der befinder sig deri og jo ej er optjent fra DK eller kun af fremtidige forhold?

Jeg flytter formentligt til SE for et par år, når situationen på hjemmefronten er faldet lidt ned igen (3-6 måneder). Er der nogle af jer, der har erfaring med samme situation i SE, vil det hjælpe mig meget at høre fra jer. Evt. Anbefale en revisor/advokat med erfaring på begge sider af sundet?

I et IBC selskab på Seychellerne er der ikke regnskabspligt og derfor har jeg heller ikke ført et decideret årsregnskab, men har naturligvis registreret alle transaktioner foretaget i selskabets levetid.
Skal jeg fremover aflægge årsregnskab til skat/skatteverket? (Det kunne være rigtigt rart at få en ørsunds’k revisor indover)

Jeg ser meget frem til jeres svar.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan se massevis af potentielle problemstillinger foran dig.

En anbefaling vil gå på at tage fat i et af de internationale revisionsfirmaer og få fundet en optimal løsning på lige netop din situation. Hvis du kun har tænkt dig at opholde dig i begrænset tid i Danmark kunne det være en del af dine overvejelser at få fundet en løsning, der allerede nu tager højde for at du måske inden for kort tid ender i Sverige.

Et bud kunne være enten Deloitte eller KPMG.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hvad med at trække lønnen ud i det land du er i pt. med den skat der måtte være og lukke selskabet.

Så er der "ren røv at trutte i", når du kommer tilbage.

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:
Tak for rådet, vil prøveat kontakte KPMG i morgen.
Kan du ikke komme med en kort liste over de evt. problemstillinger du kan se? Så jeg er lidt klædt på til samtalen med KPMG?

Thomas 1974:
Jeg kunne godt trække løn ud og nedlægge selskabet, men har jo egentligt planer om at drive forretningen videre og det kan da ikke passe at man som international verdensborger ikke kan få lov at drive virksomhed uden at blive pelset af skat for penge der ikke er optjent i DK, i et tidsrum hvor man ej heller har befundet sig i landet?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Den udfarende:

Klovn:
Tak for rådet, vil prøveat kontakte KPMG i morgen.
Kan du ikke komme med en kort liste over de evt. problemstillinger du kan se? Så jeg er lidt klædt på til samtalen med KPMG?

Thomas 1974:
Jeg kunne godt trække løn ud og nedlægge selskabet, men har jo egentligt planer om at drive forretningen videre og det kan da ikke passe at man som international verdensborger ikke kan få lov at drive virksomhed uden at blive pelset af skat for penge der ikke er optjent i DK, i et tidsrum hvor man ej heller har befundet sig i landet?

Synes din kommentar er sjov... Du har intet skat betalt af det indtjente, og alligevel klager du!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Nej, jeg har ganske rigtigt ikke betalt skat af det overskud der pt. er i selskabet og vil også helst være fri for det af det beløb der er optjent uden for DK. Jeg har ikke noget imod at skulle svare skat af det beløb selskabet evt. vil komme til at tjene i den periode jeg er i DK, ej heller for den periode hvor jeg vil befinde mig i SE.
Der hvor jeg bliver lidt træt af det, er hvis det beløb der er i selskabet og er optjent i den periode hvor jeg ikke har haft tilknytning til DK, skal beskattes. Jeg har jo ikke kunnet trække kørsel etc. fra i den periode og har heller ikke kunnet nyde af de goder der er for danske selskaber (om nogen).

Dette er ikke et forsøg på skatteundragelse, tværtimod vil jeg gerne kunne se mig tilbage uden dårlig samvittighed.

I den periode jeg boede i HK, betalte jeg ikke virksomhedsskat i det første år, da jeg ikke handlede i HK. Da jeg siden hen begyndte at handle der, måtte jeg naturligvis også svare skat i landet.
Det samme går sig gældende da jeg boede i Malaysia, Kina, Indonesien etc.

Nu er det bare sådan at jeg efterhånden har oparbejdet et betydeligt overskud i selskabet og hvem ville ikke være træt af at skulle smide 25% af hårdt og ærligt optjente i lommen på et land der ikke har haft noget med det at gøre?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Den udfarende:

Nej, jeg har ganske rigtigt ikke betalt skat af det overskud der pt. er i selskabet og vil også helst være fri for det af det beløb der er optjent uden for DK. Jeg har ikke noget imod at skulle svare skat af det beløb selskabet evt. vil komme til at tjene i den periode jeg er i DK, ej heller for den periode hvor jeg vil befinde mig i SE.
Der hvor jeg bliver lidt træt af det, er hvis det beløb der er i selskabet og er optjent i den periode hvor jeg ikke har haft tilknytning til DK, skal beskattes. Jeg har jo ikke kunnet trække kørsel etc. fra i den periode og har heller ikke kunnet nyde af de goder der er for danske selskaber (om nogen).

Dette er ikke et forsøg på skatteundragelse, tværtimod vil jeg gerne kunne se mig tilbage uden dårlig samvittighed.

I den periode jeg boede i HK, betalte jeg ikke virksomhedsskat i det første år, da jeg ikke handlede i HK. Da jeg siden hen begyndte at handle der, måtte jeg naturligvis også svare skat i landet.
Det samme går sig gældende da jeg boede i Malaysia, Kina, Indonesien etc.

Nu er det bare sådan at jeg efterhånden har oparbejdet et betydeligt overskud i selskabet og hvem ville ikke være træt af at skulle smide 25% af hårdt og ærligt optjente i lommen på et land der ikke har haft noget med det at gøre?

Du har hverken betalt Skat, moms eller nogen former for afgifter eller andet af pengene. Så stop dog det tuderi! Og de der minimale % du har betalt i Hong Kong, er da til grin at bruge som sammenligning... 

Du har begået skattebedrageri og nu tuder du over at skulle følge reglerne som alle andre. Det er bare for lavt!

Men reglerne er som de er, og så må man jo sætte sig ind i dem inden man rejser ud... Svære er det ik!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Du har begået skattebedrageri og nu tuder du over at skulle følge reglerne som alle andre. Det er bare for lavt!


Skattebedrageri i relation til Danmark er der ikke tale om. "Den udfarende" har jo netop ikke hverken haft bopæl eller er skattepligtig til Danmark. Som jeg læser tråden er der ikke noget som indikerer, at der er tale om forsøg på kreativ  løsning, men alene et spørgsmål om at finde den mest fornuftige løsning skattemæssigt når du flytter rundt i verden. Det er der såment ikke noget unormalt ved.

Her ligger der en udfordring i at SKAT bliver inviteret indenfor ved at der bliver taget bopæl i Danmark. Med enten begrænset  eller fuld skattepligt bliver der åbnet op  for SKAT's adgang. Der vil ikke blive tale om om  direkte beskatning af det allerede tjente igen, men fokus vil være på den del, der sker mens man bor i Danmark. Herunder at få kanaliseret midlerne til Danmark. Der vil enten ske udbyttebeskatning eller løn, hvis der hæves midler i den periode.

Når turen går til Sverige skal det ovevejes om det har nogen betydning for ophørsbeskatningen i forhold til Danmark og så ellers samme mølle i forhold til Sverige.....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:

Fashion-Seller:
Du har begået skattebedrageri og nu tuder du over at skulle følge reglerne som alle andre. Det er bare for lavt!


Skattebedrageri i relation til Danmark er der ikke tale om. "Den udfarende" har jo netop ikke hverken haft bopæl eller er skattepligtig til Danmark. Som jeg læser tråden er der ikke noget som indikerer, at der er tale om forsøg på kreativ  løsning, men alene et spørgsmål om at finde den mest fornuftige løsning skattemæssigt når du flytter rundt i verden. Det er der såment ikke noget unormalt ved.

Her ligger der en udfordring i at SKAT bliver inviteret indenfor ved at der bliver taget bopæl i Danmark. Med enten begrænset  eller fuld skattepligt bliver der åbnet op  for SKAT's adgang. Der vil ikke blive tale om om  direkte beskatning af det allerede tjente igen, men fokus vil være på den del, der sker mens man bor i Danmark. Herunder at få kanaliseret midlerne til Danmark. Der vil enten ske udbyttebeskatning eller løn, hvis der hæves midler i den periode.

Når turen går til Sverige skal det ovevejes om det har nogen betydning for ophørsbeskatningen i forhold til Danmark og så ellers samme mølle i forhold til Sverige.....

Det er vi enig i, men der er foregået bedrageri i forhold til de lande vedkommende har opholdt sig i... Det må du give mig ret i! Om landet hedder Kina, USA, Indien eller DK ændre jo ik ved fakta...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 15 ud af 17 (166 indlæg)