Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når jeg selv køber ting i mit firma til privat brug?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle i dejlige mennesker jeg har lige et par spørgsmål ( tror jeg kender svarene men det er altid godt at blive bekraftet)

hvordan /hvor bogfører jeg vare jeg køber gennem firmaet til mig selv privat ? ( exempel i metro eller at jeg selv ønsker at beholde nogle af de vare firmaet impotere )

og næste spørgsmål , mit firma drives fra min private adresse og jeg har efter at jeg er blevet cvr registreret opdaget flere biler sætte farten meget langt ned når de passere mit hus , og jeg ønsker at sætte video overvågning op , kan udstyret til dette foremål trækkes fra ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

deanb:
hvordan /hvor bogfører jeg vare jeg køber gennem firmaet til mig selv privat ? ( exempel i metro eller at jeg selv ønsker at beholde nogle af de vare firmaet impotere )
Det skal du holde hver i sær - brug dit eget kort til det private - også i metro med det ekstra besvær det giver - men ellers- så skal du igang med besværlig bogføring uden moms og mellemregningskonti som du ikke virker klar til, så hold det hver i sær - Hvis vi taler om import fra uden for EU er det på toppen langt mere kompliceret da dette jo kræver importregistrering og importmoms angivelse - så hold det 100% hver for sig.

deanb:
mit firma drives fra min private adresse og jeg har efter at jeg er blevet cvr registreret opdaget flere biler sætte farten meget langt ned når de passere mit hus , og jeg ønsker at sætte video overvågning op , kan udstyret til dette foremål trækkes fra ?
Nej - ikke med mindre du har en 100% ren virksomhedsgrund og det kan jeg slet ikke se ligge her - Du må i øvrigt slet ikke optage video af det som foregår uden for dit hus - så det vil du kunne få en politisag på - Er det inde i huset vil det være en privat sag og privat betaling - med mindre vi taler om rent firma lejemål eller firma ejet bygning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

video overvågningen vil være inden for egen grund men dog udendørs . og det med varene der tænker jeg på at nogle af de varer som jeg er ved at importere kunne jeg godt selv tænke mig rent privat og det jeg så ville vide var så hvordan jeg gør med disse vare , og ja selvfølgelig betaler jeg tingene til eget brug af mine private penge , men tænkte bare når disse vare jo er købt med firmaets cvr Nr.  hva gør jeg så regnskabs mæssigt med det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

deanb:
video overvågningen vil være inden for egen grund men dog udendørs
Det skal du regne med du ikke må hvis man ser noget uden for grunden   og formentlig heller ikke posten der klør sig i rxxxx på vej op af stien inde på grunden og i alle fald for egen regning

deanb:
med varene der tænker jeg på at nogle af de varer som jeg er ved at importere kunne jeg godt selv tænke mig rent privat og det jeg så ville vide var så hvordan jeg gør med disse vare , og ja selvfølgelig betaler jeg tingene til eget brug af mine private penge , men tænkte bare når disse vare jo er købt med firmaets cvr Nr.  hva gør jeg så regnskabs mæssigt med det

 Er det import så duer det ikke bare at bruge det privat via bogføringen -  da du jo får det ind uden moms - der må du helt enkelt sælge det fra din virksomhed der har importeret det - til dig selv med moms på og bogføre som et hvilket som helst andet salg. Ellers bilver der jo heller ikke fornuft mellem din indberettede importmoms og din salgsmoms - det skal jo ikke rykke bruttofortjenesten i virksomheden

Andre kan ha andre administrative løsninger??

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)