hej alle i dejlige mennesker jeg har lige et par spørgsmål ( tror jeg kender svarene men det er altid godt at blive bekraftet) hvordan /hvor bogfører jeg vare jeg køber gennem firmaet til mig selv privat ? ( exempel i metro eller at jeg selv ønsker at beholde nogle af de vare firmaet impotere ) og næste spørgsmål , mit firma drives fra min private adresse og jeg har efter at jeg er blevet cvr registreret opdaget flere biler sætte farten meget langt ned når de passere mit hus , og jeg ønsker at sætte video overvågning op , kan udstyret til dette foremål trækkes fra ? |
Det skal du holde hver i sær - brug dit eget kort til det private - også i metro med det ekstra besvær det giver - men ellers- så skal du igang med besværlig bogføring uden moms og mellemregningskonti som du ikke virker klar til, så hold det hver i sær - Hvis vi taler om import fra uden for EU er det på toppen langt mere kompliceret da dette jo kræver importregistrering og importmoms angivelse - så hold det 100% hver for sig.deanb:hvordan /hvor bogfører jeg vare jeg køber gennem firmaet til mig selv privat ? ( exempel i metro eller at jeg selv ønsker at beholde nogle af de vare firmaet impotere )
Nej - ikke med mindre du har en 100% ren virksomhedsgrund og det kan jeg slet ikke se ligge her - Du må i øvrigt slet ikke optage video af det som foregår uden for dit hus - så det vil du kunne få en politisag på - Er det inde i huset vil det være en privat sag og privat betaling - med mindre vi taler om rent firma lejemål eller firma ejet bygningdeanb:mit firma drives fra min private adresse og jeg har efter at jeg er blevet cvr registreret opdaget flere biler sætte farten meget langt ned når de passere mit hus , og jeg ønsker at sætte video overvågning op , kan udstyret til dette foremål trækkes fra ?
vh