Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indregning af feriepenge

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

(der er både tale om ferie til funktionærer og til feriekonto)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29

uanset det er i kvartalet bliver den betaling / løn de får når de er på ferie booket som løn mod bank og stemmer

Først når ændring af forpligtelsen så sættes ned efter kvartalet - hvis det er det den gør og ikke andre ansatte bringer den op - så sker der ændring af forpligtelsen i drift og status

Indbetalt til feriekonto må være bogført når det er indbetalt direkte på løntidspunktet - og påvirker så ikke jer når de holder ferien
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 14:42

Jamen at det konteres som løn i resultatopgørelsen mod bank, er jeg med på. Men hvis vi udelukkende kigger på balancen, aktiver-passiver, bank - ferieforpligtelse. Her sker der noget på aktivsiden når de holder ferie i og med banken bliver mindre, men hvad sker der på passivsiden, når ferieforpligtelsen kun reguleres kvartalvist?

Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 14:43

kan godt være der er noget åbnlyst jeg overser og taler helt forbi dig. Så beklager jeg. Men synes ikke det du skriver svare på hvordan aktiverne og passiverne stemmer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47

jo aktiver og passiver stemmer jo altid his man fører lige meget i debet og kredit
10.000 kr løn debet drift og 10.000 kr kredit bank stemmer jo altid - der vil så altid være balance stadigt-
Isoleret set påvirker udgiften jo i drift jo status ved, at resultatet i status jo så er 10.000 kr mindre end inden lønnen og resultatet løbende går jo status som modvægt mod de 10.000 kredit bank, og det balancerer

Håber jeg fik forklaret uden for meget rod

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 10:10

Ahh ja, nu forstår jeg. Det påvirker passiverne i og med at det påvirker resultatet. Og dermed kan man godt fastholde ferieforpligtigelsen på passivsiden indtil der reguleres.

Tusind tak for hjælpen John! 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)