Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyttelse af personfradragate

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har 2 job á 16 timer. Et fast job med fast månedsløn, hvor jeg i princippet burde benytte mit person fradrag.

Og et hvor jeg betaler B skat - er lønnet som selvstændig i en sundheds organisation med fast timetal og foreskrevet fakturaer på deres portal. Jeg får rate indbetalingskort i 10 af årets 12 mdr som er B skat

Når jeg har et fast job, undrer det mig hvor jeg ikke får udnyttet mit personfradrag - synes jeg bliver snydt for de 3500 Pr md. Jeg betaler ren B skat i begge job.

Hvad er reglerne når man har en A indtægt og en B indtægt?  Skal jeg gøre Skat opmærksom på at jeg ikke får brugt mit personfradrag?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Laurine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23

lyder mærkeligt. Hvorfor betaler du b-skat i dit almindelige månedsløønede faste job? Det burde da vel indberettes og indbatales som a-skat

Hvad det andet job angår så springer jeg forbi spørgsmålet om hvorfor du fakturerer og ikke får almindelig løn som jo er kravet i alle normale jobs -man bestemmer ikke selv om det er smartere at fakturere osv men forholder mig til at du betaler b-skat

HVIS du betaler B-skat og kun b-skat i begge jobs så er dit personfradrag udnyttet så det opkrævningskort du modtager er nedsat - Hvis du har a-skat i din faste job og b skat i det andet, så sker der det, at for at du skal få betalt din b-skat som organisationen jo ikke indbetaler, så reducerer man først dine fradrag som du bruger hos det faste arbejde - derved betaler du jo mere i skat automatisk, og hvis dit fradrag når ned på 0 - så får du opkrævningskort for den manglende skat i forhold til b-skatte arbejdet

Jeg tror det er det sidste der sker og forvirrer dig
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 13
Skrevet kl. 19:42

Tak for din forklaring, John.

Det fremgår ikke af Forskudsopgørelsen hvis det er sådan det er udregnet Men jeg synes ikke regnestykket passer i så fald. Er der nogen man kan henvende sig til for at få undersøgt årsopgørelser og forskudsopgørelser en ekstra gang - andre steder end hos SKAT?

Kan man ikke selv afgøre om man vil bruge person fradraget på sin A indkomst og B skat på andre job?

Venlig hilsen

Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

Laurine57:
Det fremgår ikke af Forskudsopgørelsen hvis det er sådan det er udregnet Men jeg synes ikke regnestykket passer i så fald. Er der nogen man kan henvende sig til for at få undersøgt årsopgørelser og forskudsopgørelser en ekstra gang - andre steder end hos SKAT?

ja vist passer det og jo en hver revisor kan gennemgå det for dig men der er ikke en gratis offentlig tjeneste hvis det er det du leder efter

Laurine57:
Kan man ikke selv afgøre om man vil bruge person fradraget på sin A indkomst og B skat på andre job?
Nej - Skat tager altid og nedsætter personfradraget hvis ikke man selv har indbetalt noget frivilligt-  skat skal jo betales under året

vh

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 13
Skrevet kl. 22:02

Nu har jeg fået konstateret at jeg har 27000 Kr i ekstra fradrag, som jeg ikke har trukket fra for 2010, 2011 og 2012. Det har SKAT godkendt efter modtagelse af relevante info jeg har sendt til dem.

SKAT påstår jeg har en restskat på 8274 Kr i 2010, og mener at når de er modregnet, skal jeg have lidt under 7000 kr ud af de 27000 Kr. Jeg har gemt print af min årsopgørelser og forskudsopgørelser for disse 3 år. Og der står på forskudsopgørelsen for 2012, at resskatten for 2010 er indregnet. Så restskatten er (eller tager jeg fejl) betalt allerede.

Min træk% er 36.  Jeg mener jeg skal have det udbetalt af mine fradrag som er tilbage når der er trukket 36% af de 27000 Kr.  Altså skylder SKAT mig mere end de knap 7000 Kr de har udbetalt.

For 2013 er fradraget korrigeret på forskudsopgørelsen.

Jeg har mailet frem og tilbage med den samme medarbejder omkring ovenstående, og bliver nu bedt om at komme til Sluseholmen til et møde. Det vil jeg naturligvis gøre, men jeg er meget sikker på jeg har ret...er det helt hen i vejret? Hvad gør man i sådan en situation?

Tak for jeres altid gode svar.

Med venlig hilsen
Laurine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

den er for vanskelig til et forum som næppe kan få overblik nok men

Laurine57:

Nu har jeg fået konstateret at jeg har 27000 Kr i ekstra fradrag, som jeg ikke har trukket fra for 2010, 2011 og 2012. Det har SKAT godkendt efter modtagelse af relevante info jeg har sendt til dem.

SKAT påstår jeg har en restskat på 8274 Kr i 2010, og mener at når de er modregnet, skal jeg have lidt under 7000 kr ud af de 27000 Kr. Jeg har gemt print af min årsopgørelser og forskudsopgørelser for disse 3 år. Og der står på forskudsopgørelsen for 2012, at resskatten for 2010 er indregnet. Så restskatten er (eller tager jeg fejl) betalt allerede.

Det er noget en revisor (eller skat) let vil kunne se og påvise hvis du har opgørelserne med + dine evt frivillige indbetalinger (som i og for sig også bør fremgå) - hvis du i 2012 har betalt skat og de 8274 fra er betalt under 2012 så ville du jo skulle ha fradraget for 2010, 2011 og 2012 udregnet ved at der laves nu opgørelse over de år og ikke som jeg ser det - ved at du nu får det i 2013 - men 

Laurine57:
Min træk% er 36.  Jeg mener jeg skal have det udbetalt af mine fradrag som er tilbage når der er trukket 36% af de 27000 Kr
ja hvis du ikke havde en restskat som ikke kan overskues her OG du har godkendt nye fradrag for 2010,11 og 12 på 27.000 så ville det alt andet lig resultere i skat retur for de tre år på ca de 36% af beløbet når det korrigeres.

Du kan bruge et par tusinde kroner med en revisor og han bør kunne opklare det fuldt inden for det - eller møde op i sluseholmen hvor de FORMENTLIG regner rigtigt - det er sjældent selve deres udregninger er forkerte når i er enige om selve tallene i selvangivelsen, men hvis ikke du selv forstår sammenhængene kan det være svært at sidde med en der måske gør - så bestem dig, find en der vil sidde med dig evt for penge og gå det igennem, eller tag chanchen og håb du forstår "sluseholmen"

vh John

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 13
Skrevet kl. 22:59

Tak John. Jeg prøver Sluseholmen  først. Når jeg har h.h.v. års - og forskudsopgørelserne som påviser hvad der er betalt, burde det ikke være et problem. Men selv medarbejerne i SKAT er kun mennesker, og kan vel også tage fejl. Smile

Mvh

Laurine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

Laurine57:
 Når jeg har h.h.v. års - og forskudsopgørelserne som påviser hvad der er betalt, burde det ikke være et problem. Men selv medarbejerne i SKAT er kun mennesker, og kan vel også tage fejl. 

Tag mødet med Sluseholmen og få dem til at gennemgå skatteberegningen for dig. Hver stædig hvis du ikke forstår beregningen. Hovedparten af gangene er der ingen fejl i SKATs skatteberegninger, men jeg har selv gennem tiderne oplevet fejl - så jo det kan ske.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)