www.Legetøjsbutikker.dk blev for nyligt lanceret og derfor vil jeg høre om denne form for konkurrence er lovlig. Det vil glæde mig meget, hvis der kom nogle flere der "synes godt om" siden og jeg går med tankerne om at oprette en konkurrence med præmier til de besøgende. Ganske enkelt for at øge antallet at "likes", så besøgende kan se at der er en aktivitet på hjemmesiden. Jeg har tænkt at man kan oprette en underside på hjemmesiden med konkurrencen. Her vil stå: "Velkommen til Legetøjsbutikker.dk's konkurrenceside" "Vi udlodder i denne periode et gavekort på ______ til værdi af ______ kr." "Præmien er sponsoreret af ________ der handler med ________ online." "Svar på 3 nemme spørgsmål nedenfor og så er du med i lodtrækningen om gavekortet." "Vinderen udtrækkes den. _____ og vil blive kontaktet ligeså snart at konkurrencen er slut." "Ved deltagelse i konkurrencen accepterer du at Legetøjsbutikker.dk må sende et nyhedsbrev en gang om måneden med udvalgte legetøjsnyheder." "Start med at "synes godt om" i toppen af forsiden." "Felter markeret med * skal udfyldes ved deltagelse i konkurrencen." "Navn, adresse, postnummer, by, e-mail og tlf. nr." Når vinderen skal findes udtrækkes den tilfældige ud fra modtaget tilmeldinger. Jeg søger gavekort og andre præmier der målretter sig børn. Evt. legetøj, børnetøj eller nogle andre ting. Kender i nogle der vil sponsorere dette til fordel for at blive markedsført på hjemmesiden? Er denne form for konkurrence lovlig eller SKAL man benytte sig af FB's konkurrencemoduler? Er lidt på bar bund når det gælder konkurrenceregler. Dbh. Legetøjsbutikker.dk |
Lad mig starte med at sige at jeg ikke er advokat så du skal nok lige have svar fra nogen der er mere kyndig på det område!
Men er det korrekt forsået at du vil afholde konkurrencen på din hjemmeside og ikke på facebook? I så fald vil jeg tro det er lovligt, men måske skal brugeren aktivt vælge at modtage nyhedsbrevet - altså i form af en checkbox eller noget? Igen ikke ekspert på det område...
Men jeg er også nysgerrig så følger lige med i svarene ;)