Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastighedsoptimering på dit website

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke allerede vidste det, så kommer du til at vide det nu. Htaccess og brugen af denne, har indflydelse på hjemmesidens performance.

Her har jeg taget nogle forskellige problematikker som man typisk løser via htaccess, og målt og vejet hvor stor indflydelse de egentlig har.

http://www.ktj-media.dk/blog/htaccess-indflydelse-performance/

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:29

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:34

Er din gruppe teknologibestemt?

Dvs. hvis det handler om ASP.NET MVC - er det så stadig relevant - eller er det kun Wordpress/PHP ?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:40

B. Hvarregaard:

Er din gruppe teknologibestemt?

Dvs. hvis det handler om ASP.NET MVC - er det så stadig relevant - eller er det kun Wordpress/PHP ?

Altså jeg har jo mine specialer, men jeg regner da bestemt med at folk som har deres specialer, kan bidrage også. jeg tager jo bare udgangspunkt i de teknologier jeg kender til. Så hvis du kan bidrage til gruppen med fx hastighedsoptimering på .NET så ville det være cool. har lavet en kategori klar til den del også.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:31

Det er ikke nok bare at fjerne .htaccess filen, de skal deaktiveres serverside.

Derudover skal du flytte funktionerne over i webserveren config filer, ikke i php. Webserveren er meget hurtigere til at lave redirects end PHP er :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:42

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er ikke nok bare at fjerne .htaccess filen, de skal deaktiveres serverside.

Derudover skal du flytte funktionerne over i webserveren config filer, ikke i php. Webserveren er meget hurtigere til at lave redirects end PHP er :-)

bare ikke en holdbar løsning for langt de fleste hjemmesider. de fleste har ikke engang adgang til vHost, så det er og bliver PHP der er mindst belastende for performance. 

Men ud over det behøver man nu ikke deaktivere brugen af htaccess, tvivler på at det batter ret meget at deaktivere det, men det kan være jeg tager fejl.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:42

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Men ud over det behøver man nu ikke deaktivere brugen af htaccess, tvivler på at det batter ret meget at deaktivere det, men det kan være jeg tager fejl.

Det gør du. Wink

Med en Allowoverride aktiveret i en Vhost, vil apache altid kigge i current working dir og alle niveauer op til doc_root for at bestemme om en .htaccess-fil skal overvejes inden respons.

Derfor er det ikke nok blot at fjerne .htaccess-filen, sæt Allowoverride None i vhosten istedet og inkludér evt. regler der.
-Præcis som Mikkel (og dokumentationen) nævner.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:53

Powerhosting:

Det gør du. Wink

Med en Allowoverride aktiveret i en Vhost, vil apache altid kigge i current working dir og alle niveauer op til doc_root for at bestemme om en .htaccess-fil skal overvejes inden respons.

Derfor er det ikke nok blot at fjerne .htaccess-filen, sæt Allowoverride None i vhosten istedet og inkludér evt. regler der.
-Præcis som Mikkel (og dokumentationen) nævner.

Jep, men som jeg også skriver er det bare ikke realistisk for langt størstedelen af brugernes hjemmesider, da de fleste ligger på helt almindelige webhoteller. men igen, jeg tvivler stadig på hvor meget indflydelse det har at deaktivere det fuldstændigt.

Men det kan jeg da lige teste på samme fil jeg allerede har testet på i indlægget.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 18:02

Men det kan jeg da lige teste på samme fil jeg allerede har testet på i indlægget.

Det er svært at teste realistisk da serveren, i dit tilfælde, vil cache indholdet af .htaccess-filen i RAM.

Permanent caching af .htacess vil nok næppe være en realitet in the wild på en travl produktions-server - men nem at opnå i et syntetisk benchmark.

Af samme årsag vil forskellen også være tydligere på et system hvor der kæmpes om disk I/O

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:53

Så det du siger er, uanset om jeg tester på filen og serveren i indlægget eller på en server hvor der rent faktisk er flere tusinde brugere på. Så vil forskellen ikke være synlig i en ab test?
Det virker lidt usandsynligt at man ikke skulle kunne teste det, især når i lægger op til at det har meget at sige.

Mvh kim.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)