Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER.: Træk prøver fra i SKAT

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Eftersom jeg får en del prøver hjem her over den næste stykke tid (tekstil), fra Kina, Portugal, & Pakistan.

Hvordan er det så at skat.dk vil have mig til at tilføje dem i min indberetning?

Svar hurtigst muligt vil være værdsat :-)

Tak

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Forside!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Hej Andi

Afhængig af mængde kan du gøre 2 ting:

1) hvis det bare er en gang i mellem det sker at du køber de her vareprøver, så bogfør dem som normalt varekøb

2) den bedste løsning, omend lidt mere tidskrævende, kunne være at du opretter en seperat konto i dit regnskab til vareprøve-køb, og bogføre alle vareprøve køb her. - så kan du ved slutningen af regnskabsåret også gå ind og trække statistik af hvor mange penge du bruger om året på vareprøver f.eks.

når du skal til at forære vareprøver til andre virksomheder er det dog lidt en anden måde det foregår på - sig til hvis du har brug for præcisering her.

husk at vareprøver skal være vareprøver for at være fradragsberettiget, da de ellers i SKATs øjne vil blive set som almindelige varer. det der menes her er at det f.eks. skal have påtrykt "Sample - not for resale" eller lign, eller evt med noget hul i ærmet på en tshirt, så det er usalgsbart.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 21:51

Hej Michel

Tusinde tak for det hurtige præcise svar :-)

Så punkt 2. vil du mene, at jeg skal trække de prøver fra i slutningen af året, korrekt?

Lige nu kommer der ret mange prøver hjem, og det stiger hen af året. I så fald tager jeg selv momsen og regner ud på det, eftersom at varerne kommer fra et ikke-EU land? Mener der er voldsom mange fortoldningsregler her.
Jeg blev importregistreret fra da jeg blev momsregisteret, så undre mig lidt over, at jeg ikke har fået nogen vedhæftelser af dokumenter, eller skal jeg hente al information på SKAT.dk?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andi,

Jeg mener ikke at SKAT udsender nogen generel information når man bliver importørregistreret. - Jeg har importørregistreret flere virksomheder og aldrig modtaget det.. tror de regner med du enten ved det, ringer og spørger, eller bruger deres side. - eller har en revisor tilknyttet der kan hjælpe-

Jeg er ikk helt med på hvad du mener med at trække de prøver fra i slutningen af året, men jeg prøver lige - hvis jeg antager du driver enkeltmandsvirksomhed, så indberetter du årets resultat på din selvangivelse, og vareprøverne er selvfølgelig fradragsberettiget, som de bogføres jo som udgift og på den måde kan man sige det blev "trukket fra i slutningen af året"

Husk du skal både momsregistreres og importørregistreres hvis du ikk allerede er det

Vedr importmoms , hvis vi antager du er momsregistreret og importørregistreret, så fungere det sådan her ved varekøb fra ikke EU-lande: 

importmoms fungere på den måde at du selvfølgelig har fradrag på den, og dermed ikke skal betale den som du skulle hvis det var køb som privatperson... Men SKAT vil stadig gerne have du angiver den fordi de bruger det til statistik. Derfor bogføre man den faktisk på begge sider af din momsangivelse, både som købsmoms og som salgsmoms.

Det fungere rent praktisk således:

Du taster 25% af fakturaværdien under Salgsmoms, under punktet "Moms af varer købt i udlandet" på din momsindberetning.. - OG nu skulle man tro du skal til at betale, for det skal man jo somregel når det er salgsmoms det drejer sig om,, MEN

Det selvsamme beløb (25% af fakturaværdien) taster du nu under Købsmoms - så det nu går i NUL - altså som tidligere sagt REN STATISTIK

Det er meget meget simpelt, men kan være forvirrende netop fordi det er så simpelt, så sig til hvis der er noget der skaber forvirring eller du har brug for uddybelse

Vh

Michel

Moore Consulting s.m.b.a.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vareprøver skal være - vareprøver sjovt nok Smile De skal derfor for at være told og momsfrie være tydelige vareprøver - og det betyder, at de f.,eks. skal ha et klip i ærmet eller et direkte påtryk SAMPLE - ellers er det varer og ikke vare prøver, for de skal være gjort uanvendelige til videresalg helt enkelt

Ër de uanvendelige til videresalg er der ikke moms ved importen og de skal ikke optages til værdi i regnskabet - ellers skal dë

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13

Ja det er rigtig - beklager jeg ikk var opmærksom på denne del med at det skal være tydeligt der er tale om vareprøver naturligvis.! det retter jeg lige til evt søgemaskiner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)