Hej, Jeg er ved at lukke min virksomhed som er en lille personligt drevet konsulentvirksomhed uden medarbejdere. PÅ Skat oplyses at man skal afregne Moms for maskiner under 100000 som man beholder selv. Gælder dette også Pc og Printer (under 4000 kr stk) - eller regnes de som småinventar uden egentlig værdi? Mvh. NS consult |
Ja det gælder det hele - du skal i princip købe alt ud af din virksomhed til en fuldt realistisk pris som gerne skal kunne dokumenteres ex via DBA (og er det en nyere virksomhed og tingene er købt i år så tror jeg du skal bruge købsprsien så det ikke ser ud til at du har købt kortfristet, trukket moms og udgift fra og nu tager det lavere ind
Så sælger du ALT til dig selv med moms - alt du har købt og ikke videresolgt i princippet - uanset det er afskrevet (eller faktisk netop fordi) - indberetter momsen og tager indtægten med i dit slutregnskab - som du bruger til at udfylde firmaindtægten for dig personligt i 2013 i den udvidede selvangivelse - og så har du lukket korrekt og hører ikke mere fra skat formentlig
vh