Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mine antagelser vedr. bogføring korrekt? (gaver som reklame)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har søgt på nettet og ikke mindst Google, men kan ikke finde et entydigt svar. Så jeg håber jeg kan få en be- eller afkræftelse på mine antagelser.

Jeg sender en lille gave med til mine kunder der køber for mere end 500 kr. i min webshop. Gaven koster ca. 10-15 kr. i indkøb ex. moms pr. stk.

Gaven er en vare, vi har indkøbt til vores lager men som vi ikke har det store salg på.

Formålet med gaven er som nævnt, at få mersalg. Derfor mener jeg at jeg ville kunne kredittere "varelager" og debitere "Salgsfremmende omkostninger". Og dermed ikke bogføre moms.

Hvad tænker i?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

Nok en gråzone - sådan en som Henrik Koudahl plejer at ha check på det og være "liberal"Smile Egentlig er udgangspunktet at der skal være reklame på for at gaver giver fradrag og de skal være små - ellers er der jo som udgangspunkt ikke fulde fradrag for gaver - men det er jo reklameartikler vil du nok mene.

Nu bruger du her egne varer som ellers har salgsværdi, og så ville jeg nok være mere tvivlsom - både fordi de jo er købt med momsfradrag og fordi de jo har en salgsværdi og dermed øger værdien af det kunden køber - Det var nok noget andet hvis du lagde 5 karameller i, uden reklame, men med egne varer og fratrukket moms??

Man kan jo altid få bindende svar fra skat, men se om ikke nogen herinde tør melde mere håndfast ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

Ja jeg netop selv meget i tvivl om reglerne. Jeg er ikke ude på at snyde SKAT.
Men den eneste forskel er at jeg oprindeligt har købt det til varelager (primær aktivitet er dametøj), men da produktet ikke sælger (det drejer sig om småsmykker og hårpynt), så vil jeg bruge det som gave med henblik på mersalg.
Havde det været anderledes hvis jeg havde købt jakkeknager uden mit logo hos en anden leverandør?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

du kan jo - hvis ikke andre kommenterer - høre skat direkte under kommunikation når du er logget ind. Som hovedregel skal der være logo på gaver for at ha fuldt fradrag og de skal være små - se nederst her: http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

Jeg tror ikke skat ville blande sig i karameller o.l. men hvis det er noget der ligner det du sælger i forvejen så er jeg som du forstår usikkert, tror det er lidt en gråzone. Du måtte jo godt kassere det og skrive det af - så egentlig burde du vel også måtte forære det bort - men vent på bedre råd - eller spørg skat helt konkret ud fra at du vil forære nogle vare bort med handler

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)