Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er topsælgeren altid kvinde?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde en interessant samtale i dag med en af vore nye kunder som vi skal rekruttere en sælger til.

Han foretrækker en kvinde, da han havde lagt mærke til at alle andre salgsafdelinger bære præg af at kvinder altid topper salgslisterne. Derfor mente han at det vil øge hans vækst yderligere hvis vi fandt en kvinde til ham.

Jeg var rørende uenig men accepterede selvfølgelig ordren med et smil.

Er det virkelig sådan derude - at bagparti og bryster hjælper salgspsykologien i gang til deres fordel ?
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:14

Beklager - jeg ville elske en kvinde på 1.pladsen, men jeg har endnu tilgode at se det ske.

Kvinderne har sågar svært ved at komme i top5 og er meget svagt repræsenteret i top10.

Såeh....

Det er elektronik og langvarige elektriske forbrugergoder jeg har erfaring fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

måske fordi de ofte har meget empati, og er lidt blødere i deres måde at køre et salgsmøde på eller kontakte en ny kunde.

jeg ska ikke ku sige om de sælger mere pga go røv + goe bryster -- men jeg tror ikke det gør noget at have den fysik som salgskonsulent

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 20:19
Måske det også har noget at gøre med at en mandlig konsulent overfor en ceo handler det mere om at pisse deres område af og teste med musklerne?

Hvormod kvinden mødes med sympati fra starten i kræft af alle mænd indtager beskytterrollen som urmenneske?

I dont know, bare en interessant overvejelse,
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:43

Har endnu heller ikke set en kvinde ligge i toppen i et salgsteam :) Erfaring fra telebranchen

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:55

At blive tiltrukket af af en flot krop er jo genetisk indkodet, så selv om de fleste af os vil sige at det ikke vil påvirke os i en købsstuation, så er det sjældent sandt. Det sker bare på et underbevidst plan, så vi lægger altså ikke mærke til det.

Jeg mener også at der er lavet meget grundige undersøgelser som bekræfter dette, muligvis har Martin Lindstrøm omtalt dem.

At der så samtidig er mange mænd i leder rollerne, gør det jo til endnu mere match, da jeg ikke tror at en kvinde har samme salgseffekt på en kvinde, hvorved effekten måske minimeres i b2c i forhold til b2b.

At 2 personer har andre erfaringer skyldes måske at elektronk branchan generelt (også telefoni), er mere mandet - stadig. Dette er selvfølgelig kun et gæt :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:04

dimsen:
At 2 personer har andre erfaringer skyldes måske at elektronk branchan generelt (også telefoni), er mere mandet - stadig. Dette er selvfølgelig kun et gæt :)

Men tænk engang: Hvem køber mest elektronik og tele? Mænd eller kvinder? Ergo burde den kvindelige sælger jo vinde med mil....Men når alt kommer til alt, så vil køber ikke se på lækker røv og patter, men have det produkt med hjem, som dækker hans behov.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Fra  ADVICE Skrevet kl. 08:15
Tror faktisk ikke helt det er rigtigt.

Tror der ligger noget kønsrollespil som udgangspunkt
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:40

Jeg mente det mere omvendt, at kvindelige sælgere i det felt var underrepræsenterede - tager du f.x. i Elgiganten er der en klar størstedel af de ansatte som er mænd.

Men selvfølgelig vil man have et produkt der dækker ens behov, men det er ikke altid man kan vurdere objektivt.

Nylig forskning viser f.x. at der er større sandsynlighed for at man tror på global opvarmning, hvis man selv har det varmt i det øjeblik man bliver spurgt, eller at man har ondt af de fattige hvis man er sulten.

Sagt på en anden måde - følelser spiller mere ind end vi selv tror, og gerne vil have.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 14:00

JA! Det er som regel mænd, der sidder øverst i virksomhederne og dem, man som sælger, har fat i! Jeg har personligt både fået tilbudt at bliver nr. 2 kone, få en fin lejlighed i Jylland, et nyt job med GODER og fået en masse gode salg igennem, de gange jeg har været sælger, så det spiller helt klart ind om du har 'fortrin'. Når det så er sagt, så tror jeg også det har meget at sige, HVAD du skal sælge...

Med venlig hilsen

Linda Lene Larsen

Find mere om mig på Linkedin 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)