Kære Aminoer Jeg vil blot vende en lille case jeg har omkring mine Google Adwords annoncer. Hver gang annoncerne aktiveres, har jeg desværre bemærket at de samme konkollegaer sidder og klikker på dem indtil de er opbrugt, og så modtager jeg et par timer efter aktiveringen besked fra Google Adwords om at annoncerne er inaktive grundet x antal klik på dem... Er det bare mig der syntes det er lidt frækt? Jeg har fuld forståelse for enkelte klik fordi man blot skal tjekke nye tiltag, produkter etc. men at blive ved med at chikanere, ved at bare klikke ind til annoncerne er opbrugt det er godt nok dårlig stil. Personligt syntes jeg at det er en yderst mærkværdig måde at behandle sine konkollegaer på. Fair nok man er i hård konkurrence, men så kom da med noget konstruktivt... Når dette nu er skrevet, kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg kan opsætte annoncerne, så jeg ikke skal betale for de få af mine konkollegaer der har en dårlig moral. Jeg har bemærket der er en opsætning, hvor man kan indsætte ip adresser der ikke skal kunne se mine annoncer, måske det er en mulighed? Jeg håber der er en som vil hjælpe, betaler gerne :-). Med venlig hilsen Cher Pedersen |
Du skriver at du har bemærket at "de samme konkollegaer sidder og klikker på dem" - er du helt sikker og hvordan har du gjort den observation?
Er det ved at tjekke dine server logs og se de samme IP-adresser optræde hver gang du starter din kampagne?
I det tilfælde har du jo IP-adresserne og kan læse om hvordan du ekskluderer dem her: https://support.google.com/adwords/answer/2456098?hl=da