Hej Aminoer Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg købte for et par år siden 280 t-shirts hjem fra Thailand, som jeg ville sælge fra min egen hjemmeside, men pga. personlige årsager kom jeg aldrig videre end til at købe dem hjem. Så nu står de bare derhjemme, og jeg er egentlig ikke så interesseret i at bruge energi på at komme af med dem lige nu. Jeg har stadig mit cvr nr. (enkeltmand) så mit spørgsmål er, hvad er reglerne for hvis jeg ændrer mit cvr nr. fra at være tøjforretning, til konsulentvirksomhed, og så skyder "mit lager" altså trøjerne, ind som aktiv i den nye business? Jeg tænker i forhold til SKAT og MOMS og den slags, om jeg vil få nogle problemer med det? Håber I kan hjælpe og på forhånd tak
|
Hvis du bare stadigt vil være enkeltmandsvirksomhed som er de jo skudt ind og du kan bare ændre branche til konsulent, men omvendt- så kan det jo virke lidt sjovt med trøjer som aktiv - hvis ikke du faktisk forsøger at sælge dem, for så taber de jo værdi og udgør mindre samlet værdi.
Hvis du vil bruge dem som aktiv til at stifte ApS så skal der revisorvurdering til - koster nok ca 10.000 kr og igen - hvis de er helt branche fjerne, så vil det jo også der påvirke vurderingen ganske meget
vh