Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til match type i googe adwords

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at opsætte min første adwords kampagne.

I forbindelse med test af søgeord er jeg stødt på følgende problemstilling.

Annoncegruppe 1 indeholder søgeordet "bil". Dette vil give 3846 visninger per dag

Annoncegruppe 2 indeholder søgeordene "bil" og "audi". Dette vil give 1022 visninger per dag.

Bemærk, at jeg har brugt extended match / fleksibel søgning for begge annoncegrupper. Jeg ville derfor forvente at annoncegruppe 2 gav flere visninger, da den bade br give visninger på "bil" og "audi"... eller er der noget jeg har misforstået?

Hilsen

Martin

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:08

Nej du har forstået det korrekt, det giver ikke mening at gruppe 2 skulle have færre visninger.

Hvis du har samme matchtype i begge annoncegrupper vil nr. 2 selvfølgelig have flere visninger når der er et søgeord mere.

Forresten, når du skriver at du har brugt fleksibel søgning, mener du så +bil & +audi, det der også kaldes modified broad match?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:22

Hej Martinnt

Det giver ingen mening at gøre det du gør.

Du kan slet ikke styre tingene på den måde.

Annoncegruppe 1 skal kun indeholde søgeordet "bil" og du skal sætte "audi" som negativt søgeord.

Annoncegruppe 2 skal kun indeholde søgeordet "audi" og du skal sætte "bil" som negativt søgeord.

Hvis du ikke gør ovenstående og du byder højere på f.eks. "bil" i forhold til "audi",
så KAN Google (jeg siger ikke den gør det - kommer an på mange ting)
finde på at tolke en audi som en bil!!!!!!!!! i Broad match
og kan derfor finde på at servere en annonce, hvor de tjener mere
ved at vise en "bil" annonce end ved at vise en "audi" annonce ved en søgning på "audi".

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)