Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på nyhedsbrev ønskes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop udsendt dette nyhedsbrev http://danacord.createsend5.com/t/ViewEmail/r/1CA207C9CF3900992540EF23F30FEDED/70E03D34E788ACA94BD7C9066BE4161D

Stilen er umiskendelig Danacords, for sådan har de seneste mange nyhedsbreve set ud.

Jeg vil blive meget glad for generel feedback om layout, indhold, overskrifter m.m.

At plukke blandt de hundredevis af nyheder er vanskeligt, selv med 34 års erfaring. Hvad sælger og hvad sælger ikke, men uanset om vi har medtaget de rette produkter eller ej, er det jo i høj grad et spørgsmål om hvorvidt vort nyhedsbrev er salgsmæssigt sat rigtigt op. Der bliver solgt på baggrund af nyhedsbrevene, men ikke så meget som vi kunne ønske os. Derfor er vi meget modtagelige for kritik og gode råd til ændringer.

Husk dog på, at vort kundesegment er placeret i +50-gruppen, ikke har meget computererfaring og er ... ummm ... temmelig konservative Skype-Blush

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Jeg synes, det ser fint ud. Det er forudsigeligt, men det gør nyhedsbrevet nemmere at læse og finde rundt i.

Nederst står der: "Danacord importerer flere hundrede udenlandske labels og den mange nyheder (ofte over 100 om ugen) kan være vanskelige at følge med i og der er mange spændende ting imellem, kan vi hilse at sige."

Ret "den mange nyheder" til "de mange nyheder".

Endvidere er sætningen meget lang. Mit forslag lyder: "Danacord importerer flere hundrede udenlandske labels - ofte over 100 om ugen. Det er mange nyheder at skulle følge med i, men til gengæld er der meget spændende indhold, kan vi hilse at sige."

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2212
Fra  Louise Lamberth, Tekstfokus Skrevet kl. 22:36

Om nyhedsbrevet:

For det første: Jeg synes, det er en lidt sær opstilling. Nyhedsbrevet indledes med en dødsannonce og går derefter direkte til reklame for alt muligt andet end afdødes værker. Nu er der måske ikke noget "hot" på hylden af ham lige nu? For hvis der var, er det jo mest oplagt at skrive en lidt længere portrætartikel om afdøde og så linke til nogle af hans værker i shoppen ... med en vis ærbødighed, ellers virker det krænkende. Jeg synes dog også, det virker lidt krænkende, som det er stillet op nu.

Efter min mening kunne nyhedsbrevet indledes i en lidt varmere og mere personlig tone. Overskriften kunne være lidt hottere: "Nyheder og et godt tilbud fra Danacord - efter en sommerpause har vi hermed fornøjelsen af at sende dig vort august-nyhedsbrev med alt det hotteste lige nu indenfor klassisk musik" er ikke bare meget langt, men sælger heller ikke nyhedsbrevet særlig godt. 

Hvad mon emnelinjen er? Generelt kan det varmt frarådes at bruge emnelinjer som "Nyhedsbrev fra virksomhed XX" - emnelinjen skal være catchy og to the point, i forhold til hvad nyhedsbrevet handler om.

Var det i det hele taget muligt at få mere interesseskabende information og mindre reklame ind i nyhedsbrevet - evt. fokusere på nogle få kunstnere, der har noget til fælles, og gemme andre til et andet nyhedsbrev??

Nederst i nyhedsbrevet kan man så læse andre versioner af nyhedsbrevet - hvor mange mon gør det? Ville nok i stedet benytte chancen til at opfordre folk til at se nærmere på nyhederne i webshoppen.

Håber ikke, jeg er for skrap :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:13

Poul Madsen:
Jeg synes, det ser fint ud

Dine feedbacks er altid interessante at læse Yes

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:39

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Du får lige en stjerne hos/fra mig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:22

For det første: Jeg synes, det er en lidt sær opstilling. Nyhedsbrevet indledes med en dødsannonce og går derefter direkte til reklame for alt muligt andet end afdødes værker. Nu er der måske ikke noget "hot" på hylden af ham lige nu? For hvis der var, er det jo mest oplagt at skrive en lidt længere portrætartikel om afdøde og så linke til nogle af hans værker i shoppen ... med en vis ærbødighed, ellers virker det krænkende. Jeg synes dog også, det virker lidt krænkende, som det er stillet op nu.
Om denne sektion skulle have stået øverst, vil jeg gerne lade stå til åben diskussion. Når jeg placerede den der, var det fordi det er (undskyld udtrykket) den vigtigste "begivenhed", siden sidste nyhedsbrev. Bengtsson var kendt af alle og elsket af mange og jeg er da ked af at høre, at du finder den aktuelle opsætning krænkende. Her kan jeg virkelig lære noget, hvis du uddyber hvad du finder krænkende. Det var netop tilstræbt at gøre de sobert, men samtid informerende.

Der linkes faktisk direkte til både den nyeste udgivelse og til en landingpage med alle hans udgivelser hos os.
Efter min mening kunne nyhedsbrevet indledes i en lidt varmere og mere personlig tone. Overskriften kunne være lidt hottere: "Nyheder og et godt tilbud fra Danacord - efter en sommerpause har vi hermed fornøjelsen af at sende dig vort august-nyhedsbrev med alt det hotteste lige nu indenfor klassisk musik" er ikke bare meget langt, men sælger heller ikke nyhedsbrevet særlig godt.
Da jeg netop er opmærksom på, at vore nyhedsbreve ikke nødvendigvist er perfekte, er det du skriver præcist dét jeg gerne vil lære at gøre bedre.
Hvad mon emnelinjen er? Generelt kan det varmt frarådes at bruge emnelinjer som "Nyhedsbrev fra virksomhed XX" - emnelinjen skal være catchy og to the point, i forhold til hvad nyhedsbrevet handler om.
Det røg desværre afsted med samme emnelinjetype som de hidtidige: "Nyheder fra Danacord Butik - August 2013". Det var min mening at ændre det, men det glap.
Var det i det hele taget muligt at få mere interesseskabende information og mindre reklame ind i nyhedsbrevet - evt. fokusere på nogle få kunstnere, der har noget til fælles, og gemme andre til et andet nyhedsbrev??
Jeg forstår tankegangen, men er splittet på spørgsmålet. Vi foretog en "forbrugerundersøgelse", da vi i sin tid startede med at sende nyhedsbreve ud. Konklusionen var ret klar: Højst een gang om måneden og højst 8-10 produktnyheder og det har vi overholdt. Vi har altså en begrænsning at tage hensyn til og vort hovedformål med nyhedsbrevene er at stimulere salget i webshoppen i almindelighed og at udvælge nogle varer som vi tror på vil sælge.
Nederst i nyhedsbrevet kan man så læse andre versioner af nyhedsbrevet - hvor mange mon gør det? Ville nok i stedet benytte chancen til at opfordre folk til at se nærmere på nyhederne i webshoppen.
Jamen det kan jeg da godt fortælle dig. Indtil nu er det dét link i nyhedsbrevet der (bortset fra banneret der "bare" fører til shoppen), der har genereret flest klik! De to links til Blöndal Bengtsson ligger også pænt, mens månedens overraskelse til den forkerte side, er Daniel Barenboim, som ikke een har gidet at klikke på. Det fatter vi absolut intet af.
Overhovedet ikke. Jeg er ikke overfølsom og jeg anglede jo netop efter kritik og forslag til forbedringer. Jo mere konkret, jo bedre. Mange tak for dit input.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:25

Poul Madsen:
Jeg synes, det ser fint ud. Det er forudsigeligt, men det gør nyhedsbrevet nemmere at læse og finde rundt i.
Vort segment er hovedsageligt +50 og vi tror det er sådan de gerne vil have det, men vi ved det ikke.

Tak for dine sproglige input. Jeg kan godt se dine pointer og tager dem til efterretning, men (som jeg skrev) det er sendt og så må jeg jo gøre det bedre næste gang Skype-Wink

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2212
Fra  Louise Lamberth, Tekstfokus Skrevet kl. 08:44

Hej igen

Det er interessant, at link til nyhedsbrevene nederst genererer mange klik, det må hænge sammen med, at man her kan få noget, man ellers ikke kan købe i butikker? Desuden betyder placeringen i bunden noget. I første omgang opfattede jeg det som ældre nyhedsbreve, som folk altså allerede har haft chancen for at se. 

Er helt klar over, at det bestemt ikke er meningen at krænke.  

Jeg kunne godt forestille mig et nyhedsbrev med emnelinjen "En stor kunstner er død" - ikke navn, drag fordel af folks nysgerrighed - og så en portrætartikel om ham i nyhedsbrevet med gode fotos, højdepunkter i karrieren og link til hans ting i shoppen. Det er en lejlighed til at vise virkeligt engagement i kunsten og i målgruppens interesse for kunsten. Skriver man sådan et nyhedsbrev, er det vigtigt, at reklamen kun er et meget underspillet element. 

Men: Hvis formen ligger helt fast, kan der stadig gøres en del med en bedre emnelinje, indledning og afslutning, vil jeg fastholde. :)

Og: Hvorfor "Jeg skulle hilse at sige?" Det må vel hedde "Jeg skulle hilse og sige."

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15

Det er interessant, at link til nyhedsbrevene nederst genererer mange klik, det må hænge sammen med, at man her kan få noget, man ellers ikke kan købe i butikker?
Jaeh, på en måde. Danacord har flere aktiviteter. Ud over pladeselskabet, har vi Europas næststørste butik i branchen og det er fra dennes webshop der sendes nyhedsbreve ud til private. De nyhedsbreve nederst er (som det også nævnes) dem der sendes ud til forhandlere, biblioteker m.fl. og de indeholder alle de nyheder, som vort import- og distrubutionsselskab får fra de mange udenlandske labels.

Det er desværre kun en beskeden del af disse varer der finder frem til butikkernes reoler og den eneste måde som forbrugerne derfor kan stifte bekendtskab med disses eksistens, er når/hvis vi giver dem adgang til at læse forhandlernyhedsbrevene. Den version de får at se er naturligvis en neutral udgave, hvor forhandlernes engrospriser er erstattet med en opdeling i priskategorier.

Som du også kan læse i nyhedsbrevet, bliver kun nogle af dem p.t. lagt ind i butikkens webshop, men når vi kommer på omgangshøjde med en moderne webshop inden længe, vil alle dog blive oprettet. Med adgang til disse nyhedsbreve, som de altså ikke har set før, håber vi at stimulere interessen for det ret anonyme udvalg vi har fra ukendte labels.

- og så en portrætartikel om ham i nyhedsbrevet med gode fotos, højdepunkter i karrieren og link til hans ting i shoppen.
På forsiden i shoppen er der en stor (for stor?) kollage med Bengtssons indspilninger og her er det et link til en nekrolog, skrevet af Jens Cornelius, DR P2. Denne nekrolog er (med forfatterens tilladelse) også bragt i sin helhed i det nyeste forhandlernyhedsbrev, som man kan klikke sig frem til. Det du foreslår findes altså, men ikke struktureret optimalt. Du har ret i at afsnittet med Bengtsson kunne have været udformet mere følsomt og personligt.

Endnu en gang tak for dine kommentarer; de er meget værdifulde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)