Hmm.. Så et opslag om havearabejde tilbydes og jeg har travlt og når ikke at fjerne ukrudtet så jeg reflekterede. Han kom, så og sendte et tilbud kr. 2400,- på 3 mindre opgaver. Kom dagen efter og arbejdede langsomt nogle timer. Sendte en sms om at han ville komme senere på eftermiddagen/aftenen hvis det ikke regnede. Morgenen efter ved 8 tiden får jeg en sms der ret sikkert skulle have været til kæresten/konen. Dagen efter en anden sms om at han kigger ud et par timer. Her starter sagen... Jeg reflekterer at så bare lav A færdig og ikke B og C (de 2 andre ting der er givet tilbud på). Det rykker ikke rigtig og jeg vil gerne have det færdigt. Sød lang sms retur om psykiske lidelser, under ½ arbejdsevne og ok så gør vi det. Opgave A blev ikke gjort færdig, men har modtaget en regning på 1.100,- som jeg ikke mener er ok nu jobbet A ikke er afsluttet. Tilbuddet indeholder ikke en tidsfrist eller øvrige betingelser. Nu sviner han mig til i en mail - truer med RKI og er ret ubehøvlet. What to do? |
tag det roligt vil jeg sige. Der er et tilbud på 2.400 på 3 opgaver og enten laver han jo alle tre og får 2400 eller også har i en tvist om hvorvidt det han trods langt tid HAR lavet, er 1.100 kr værd. Det betyder naturligvis, at RKI er helt udelukket. Han skal via retten for at få sine penge og retten skal finde han har ret til dem. Det er op ad bakke for ham - og du har jo SMS beviser for at I har kæmpet om at få opgave A færdig.
KUN du - og i alle fald ikke vi på Amino - kan afgøre om opgave A svarede til ca 1.100 ud af 2.400 kr eller om der er lavet så lidt at det ikke svarer til en andel på 1.100 kr - og om det er lidt tilsvining værd. Han kan ikke ta dig til hverken inkasso eller RKI når du tvister selv opgaven og beløbet - men derfor kan det jo altid være rart at få den ud af verden - enten med 800 kr eller hvad du nu selv finder ikke er snyd af dig
Pas på med overskrift som "psykisk syg med eget firma" hvis ikke du ved (ex han selv har skrevet det). Den kan rettes af en af os med ret til at rette overskrifter hvis det var en klar fejl. (selv om du jo ikke har skrevet firma eller navn, så nok ikke slemt )
Hvis han har firma, går jeg ud fra du har modtaget en regning med moms fra ham, som du så med proteste skriftligt mod med begrundelse med det samme
vh