Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af privatejet bygning til firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg ejer en erhversbygning, som jeg har købt af private midler og ejer privat. Jeg overvejer nu at lave et aps(har midlerne privat til indskuddet), og lade dette firma købe bygningen af mig. Således at det er firmaet, der ejer bygningen. Bygningen er forpagtet ud fra 2014.   

Vil dette kunne lade sig gøre? Vil jeg blive beskattet af de penge jeg får fra salget af bygningen til mit firma. Jeg har fået det vurderet hos mægler, og de vurderer det 1.mill højere end det beløb jeg betalte for bygningen. 

PÅ forhånd tak

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ofre en revisor til konkret råd ud fra både din private økonomi - rente situationen for bygningen, for at se om ApS (også måske for at afdække risiko) eller VSO og kapitalafkast eller andet er bedst

Som udgangspunkt vil du skulle afregne skat af fortjeneste på erhvervsbygningen når den skifter fra helt personligt eje til en anden juridisk person = dit ApS vil jeg mene - men under alle omstændigheder er der mange ting der spiller ind, og en revisor vil nu nok være pengene værd.

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:26

Enig JohnYes

Der vil blive foretaget beskatning af fortjenesten jvf. ejendomsavancebeskatningsloven.

Ydermere, som du også nævner, så skal det vurderes omkring finansieringen af ejendommen, hvorvidt denne ud fra et skattemæssigt synspunkt vil gøre bedre gavn som privatejet og beskatning efter Virksomhedsskatteordningen, hvor renteudgifterne vil kunne fratrækkes i personlig indkomst.

@trådstarter - Få en skattekyndig til at gennemgå økonomien og få foretaget nogle skatteberegninger inden den endelige beslutning tages.

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)