Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddanelse, IT-Teknolog - Hvilken specialretning skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 51
Fra  Habberdesign Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er. 

Jeg har da både min plan a & b slog fejl ang. uddanelse valgt at søge en ledig plads på IT-Teknolog uddannelsen på KEA. 

Da jeg blev optaget, står jeg nu i den situration at jeg skal vælge hvilken "Specialretning" jeg gerne vil have. 
Dette skal jeg vælge inden i morgen, og jeg har ikke mulighed for at kontakte en Studievejleder inden.

Derfor Ville jeg gerne høre hvilken Retning i ville anbefale.
(Info om uddannelsen findes her: http://www.kea.dk/da/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/it-teknolog/  ) 
( Og her  retningerne findes i denne PDT fra side 20: http://www.kea.dk/fileadmin/user_upload/Uddannelser/IT-teknolog/Studieordning_IT-teknolog_210312.pdf  )

Nu lidt om mig. Jeg er 19. og har arbejdet med Design og programmering af hjemmesider i min fritid de sidste 5 år. 
Jeg har det sidste år haft et fag på HTX hvor vi arbejdede med Microcontrollers. Hvilket har givet mig lyst til at prøve mere af den slags. 

Så vidt jeg har kunne læse mig til omhandler Netværkslinjen, servere og databaser i netværk. Hvilket jeg jo ville mene kunne danne baggrund for at få mere viden om server delen af et webiste eller lignende. Database delen ville self. heller ikke skade da dette jo er en vigtig færdighed når der opsættes større websites og lignende. 

På trods af at alt dette virker til at kunne hjælpe mig videre med det jeg har brugt min fritid på de sidste 5 år, og er noget jeg helt sikkertville kunne bruge senere, da programmering og design er det jeg brænder for. Syntes jeg det virker kedeligt, og tørt. 

Elektroniklinjen virker mere spændende, og minder meget om det fag jeg har haft på HTX. Hvor man skal Bygge, designe og programmere "Robotter".
Dette syntes jeg dog ikke jeg ville kunne bruge til så meget fremadrettet, hvorimod jeg syntes dette er det mest spændende lige for tiden, hvor jeg også leger med Microcontrollers og bygger små robotter og maskiner i min fritid.  

Endnu en ting er at jeg igen næste år har mulighed for at søge ind på min plan A, og også regner med at gøre dette. 
Hvis jeg består den optagelsesprøve som jeg ikke bestod i år, vil jeg skifte til den anden uddanelse.
Og hvis denne uddanelse ikke viser sig at være noget fra mig har jeg min plan B som jeg ville kunne komme ind på Næste år med stor sikkerhed.  

Alt i alt, er denne uddanelse ikke noget jeg nødvendigvis kommer til at gøre færdig, hvis jeg får mulighed for at komme på en af de andre uddannelser vil jeg højst sansynligt dette. 

Nu er mine spørgsmål så. 

Hvad skal jeg vælge? Noget jeg måske kommer til at kunne bruge fremadrettet, eller noget jeg syntes er sjovt lige pt? 

Hvis i opfatter linjerne anderledes end jeg er i meget velkomne til at skrive hvad i mener jeg har misforstået :)  

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)