Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed lidt om fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer alle sammen må lige starte med at takke for dette forum har bladret en del rundt i siderne her inde og har virkelig draget nytte af alle de fantastiske gode svar det regner med her inde  .

men så har jeg jo så også lidt spørgsmål til jer

jeg er ved at starte en lille salgs virksomhed , primært salg over nettet både fra egen hjemmeside men da også gennem de kendte salgs sider der er tilrådighed på nettet og måske på marked rundt i landet med tiden .

alt det her har jeg planner om at drive hjemme fra jeg har indrettet mig et kontor i et forbindelse rum i huset , således at man desværre kun kan komme til 1 af husets toiletter og 2 af husets soveværelser gennem mit kontor , mit spørgsmål er så kan jeg trække noget fra til inventar og forbrugsstoffer og hvordan ? .

jeg vil også gerne spørge lidt med hensyn internet da dette ikke står i mit navn , ville det være nødvendigt at flytte det over i mit navn for at kunne trække det ?.

 og så lige et til omkring vores private bil som jeg agter at bruge til firma kørsel men denne står heller ikke i eget navn

håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål på forhånd tak til jer alle

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min klare opfattelse at et hjemmekontor bliver sværere og sværere at få godkendt fradrag for. Som minimum kræver skat ofte, at rummet skal være afskåret fra ejendommen på en sådan vis, at det ikke kan bruges privat. Så der er der nok ikke noget fradrag at hente.

Hvad angår inventar er det selvfølgelig en mulighed at trække det fra, såfremt det er nødvendigt for virksomheden. Her vil man måske også kunne argumentere for en opdeling af privat/erhverv.

Internet og telefoni. Du kan trække al husstandens telefoni og internet fra, og så køre 2.500kr ud som privat andel.

Angående kørsel, så er det først og fremmest meget vigtigt, at du fører en god, beskrivende og detaljeret kørebog. Hvis bilen står i din eller din kones navn kan du trække den store sats på 3,82kr pr. Kørt km (2013) op til 20.000km, og 2,13kr (mener jeg nok) for de efterfølgende kilometer.

Er bilen registreret i dine forældres navn (eller familie i lige linje generelt), kan du trække 2,13 kr (mener jeg nok) for samtlige kilometer.

Er bilen en helt tredjes, så hedder det befordring. Men husk nu den kørelogbog! Du kan hente en skabelon på www.finkrevision.dk , som skat ser fint på.

Mvh Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med fradraget for brug af kontoret som man skal gennem til husets soveværelse og to toiletter tror jeg ikke på. Hvis du bor i eget hus vil det også bare betyde skat af leje, men du kan læse meget mere her:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

Internet skal faktureres til dit CVR med momsen angivet for at give fradrag

Jeg er usikker på det med bilen - Hvis bil er det?
Hvem har betalt bilen?
og hvem betaler vægtafgifter og andre omkostninger på den?

Jeg vil hoppe over det spørgsmål men andre kan givet svare forudsat du lige komme med de oplysninger

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at stjæle tråden.. men nu hvor os der har kontor hjemme, ikke kan få fradrag for lokalet, hvad så med elforbrug?
Jeg har en temmelig heftig computer med tilhørende skærme som bruger en del strøm, men nødvendigt for virksomheden.

Hvis man sætter en elmåler på udstyret, vil man så kunne trække elforbruget fra? Er vel objektivt set meget rimeligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er det da. Ofte vil de helst se en bimåler der dækker forbruget, men jeg vil bestemt mene du med en måler op computeren kan lade virksomheden dække den del af strømmen som den computer anvender. Det må vel være at tage hele dit forbrug som 100% og hvis fakturaen så er 5% af totalforbruget, ja så vil det være den som du kan trække fra, men som sagt, du skal gerne kunne anskueliggøre, at den bruger den mængde strøm rent praktisk
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

skulle måske lige tilføje at grunden til at disse ting ikke står i eget navn er af den sag , at jeg da  min mor gik bort for nogle år siden opkøbte hendes del af mine forældres hus sådan at min far kunne blive i huset , men af den oversag har vi ladet alt andet i husstanden  forblive i hans navn , således at han ikke følte sig helt umyndiggjort . dette gælder også bilen selv om han ikke kører i den mere , men bliver kørt i den af mig

håber at det hjælper lidt på detaljerne omkring mine spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)