Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har et par spørgsmål.

Jeg har fået sat en google adwords konto op med professionel hjælp. Efter det har jeg læst nogle e bøger og hvad jeg ellers lige har kunne få af information. Har dog et par spørgsmål.

Kan det betale sig at bruge google adwords hvis du kun har mulighed for et budget på 1000 kr om måneden?

Ville det være bedre at sætte budgettet til 100 kr de første 10 dage og så ingen til de resterende 20, da folk har flere penge mellem hænderne? Hvis det overhovedet er muligt i google adwords?

Jeg har sat min Maks pris til 4 kr pr klik. Men eftersom jeg bruger søgeord med lav konkurrence ville det være bedre at sætte det til 1 kr på klik og så forhåbentlig få flere kliks? eller er det urealistisk?

Har svært ved at finde ud af hvordan jeg spore mine salg der kommer fra google adwords, hvordan kan i tjekke om i har fået nogle salg gennem adwords?

Hvis i har nogle andre gode råd til en "nybegynder" inden for google adwords vil jeg være meget taknemmelig.

Mvh Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:55

Går ud fra, at vi taler om shoppen http://www.williamp.dk/?

Såfremt du har fået professionel hjælp til AdWords, så burde du jo kunne se din AdWords trafik (og konverteringer) i din Google Analytics. Kan se, at du har en Analytics installeret på din shop. Hvis ikke AdWords og Analytics er koblet sammen, så for det gjort ASAP.

Når det handler om en smykkeshop, så er min vurdering et 1000 kr. i AdWords budget nok er lige i underkanten. Der er stor konkurrence og relativt dyre klikpriser på mange relevante søgeord. Så ville nok anbefale et budget på min. 2-3000 kr. pr. mdr. i starten og så justere i henhold til de løbende resultater.

Beholder du dit budget på 1000 kr., kunne det være en fin test at koncentrere sit budget til udvalgte dage - helt som du selv nævner.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 14:39

Tak for det gode svar.

Hvad er din holdning til at sætte ens Maks CPC priser til 1-2 kroner istedet for de 4 kroner jeg har sat den til. Vil det give mig flere klik, når mit budget ikke er så stort?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:57

Tja, det kræver nok et nærmere kig på din AdWords og Analytics konto for at svare præcist på, hvad som bedst kan betale sig for dig.

Men generelt så er min erfaring at topplaceringer giver de bedste konverteringer. Så umiddelbart så heller færre antal konverteringsvenlige klik (topplacering) end et højere klik antal med lavere konverteringprocent (lavere placeringer).

Johannes

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)