Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at fratrække beskadiget varer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtog for et par dage siden nogle varer gennem FedEx. Pakken havde været åbnet og tolderne havde lukket nogle at varerne op for at se hvad det var. Disse varer kan nu ikke sælges og vil derfor hører om det er muligt at trække dem fra i den importregning jeg efterfølgende har fået eller om det bare er surt?

Da pakken er kommet med FedEx skal jeg først betale moms, importgebyr osv. efter jeg har modtaget pakken og ikke ligesom fx Post Danmark hvor man betaler før/mens man modtager den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46

Patrick Kronholm:
Pakken havde været åbnet og tolderne havde lukket nogle at varerne op for at se hvad det var. Disse varer kan nu ikke sælges og vil derfor hører om det er muligt at trække dem fra i den importregning jeg efterfølgende har fået eller om det bare er surt?

lyder mystiskt - har tolderne ødelagt varen har de vel ansvar for hele varen - prisen for varen og du skal vel så ikke fortoldes af den - men pakket op og ødelagt så de ikke kan sælges lyder som om du skal ha fat i told og kræve erstatning helt enkelt  med mindre der er et eller andet meget mystisk ved det? De må jo ikke ødelægge dine varer - men skal selvklart ha mulighed for at teste hvis de tror noget kan være forbudte stoffer i flasker eller andet - men jeg kan ikke forestille mig de så kan pålægge det de ødelægger told?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 00:55

Noget andet lyder mystisk....

Du har modtaget nogle varer, som du skal betale (import)moms på. Dvs de er købt uden for EU.

Du har modtaget nogle varer, som du skal betale importgebyr (som du kalder det) på.

Du har modtaget nogle varer, som du skal sælge videre.

Det stemmer ikke rigtigt...

For at du må sælge varerne videre, så skal du være importregistreret. Men hvis du er importregistreret, så skal du vel ikke betale importgebyr hos FedEx? Det skal du i så fald have krediteret.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)