Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissammenligning - erhvervsforsikringer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor får jeg den bedste, relevante dækning til den laveste pris?

mvh Hans
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:23

Hej Hans,

Jeg har flere gange brugt http://www.forsikringsluppen.dk/  , men jeg synes at ane at det kun er privatforsikringer.

- Nu ved jeg ikke hvor meget det er du vil forsikrer. For det kan godt betale sig at få et par selskaber ud på adressen og gennemgå bygninger osv. Jeg antager at det er bygninger fdu skal have forsikret?

Jeg har gjort mig en lektie her. De kan presses lige meget hvad, når det gælder erhversforsikringer. Hvis ikke på prisen, så på lavere selvrisiko, eller bedre dækningsmuligheder. Forsikringsselskaberne tjener styrtende med penge, og det er ikke kun fordi flere af dem spekulerer i andre investeringer. De tjener kassen på skadesforsikringer.  

- der kan være stor forskel på priserne. Jeg har oplevet at priserne på nogle erhvervsforsikringer svingede med 10-20% i forskel. Det er da værd at tage med for mange  

Jeg har ikke nogle specielle præferencer, hvad selskaber angår, da jeg har været behandlet både godt og dårligt i flere af de selskaber der findes.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:30

Hej Hans,

Det gør du ved at benytte en forsikringsmægler, som kender markedet og allerhelst har et godt kendskab til den branche du bevæger dig indenfor.

Mægleren indsamler de relevante oplysninger om virksomheden og går derefter på jagt i
de relevante selskaber.  Derudover hjælper mægleren med skader, udbudsrunder, uvildig rådgivning og meget andet.

Det gode ved det er at en mægler "Koster gratis".

Ring til mig hvis du vil høre mere om hvad jeg kan gøre for dig (ja jeg er mægler) på 70266006 og spørg efter Michael.

I andre er selvfølgelig også velkomne til at ringe.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:52
Dato: 1/18/2006 1:30:25 PM Forfatter: Michael ''Supermaya''
Det gode ved det er at en mægler ''Koster gratis''.

Hvad betyder det? - det lyder jo umiddelbart lidt filantropisk, men det kan man jo ikke leve af.

mvh Hans
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:04
Min gamle far var engang forsikringsmægler.

Kunden betalte et lavt beløb, typisk 500-1000 kr, HVIS han kunne finde en passende forsikring, eller han kunne finde besparelser - hvilket han 9/10 gange kunne.

Den rigtige indtjening ligger i de aftaler mægleren laver med selskaberne. Min far havde så aftaler på 10-15% af den årlige præmie med stort set alle de større selskaber herhjemmme. Det lyder måske lidt som om, at han så ikke var objektiv. Men fordi han havde aftaler med næsten alle, var han jo ligeglad hvem der "vandt" kunden. Kan selvfølgelig ikke udtale mig om hele branchen, men tror alle mæglere vælger denne tilgang. Ellers må man jo tage en snak med ham først angående dette.
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:08
Hvad betyder det? - det lyder jo umiddelbart lidt filantropisk, men det kan man jo ikke leve af.
mvh Hans

Det betyder at jeg ikke skal have noget honorar medmindre jeg kan komme med en væsentlig forbedring, både prismæssigt, men også dækningsmæssigt. Honoraret vil være et engangsbeløb.

Jeg har et eksempel på en butik jeg har hjulpet idag - de betalte 15.000 i samlede
forsikringspræmier, jeg fik budgettet ned på 8.000 - jeg havde aftalt et engangshonorar på 50% af den besparelse vi kom frem til.

Resultat: kunden sparer første år 3.500 da jeg "nupper" 3.500 i honorar. Efterfølgende er besparelsen 7.000 kr. eller 47% (jeg er faktisk ret stolt af resultatet).

Derefter vil jeg hvis du vælger mig som mægler blive aflønnet af det selskab som forsikringerne tegnes i (provision). Enkelte selskaber kører nettoprincip dvs. de opkræver præmien minus den provision mægleren skal have - mægleren må så selv opkræve provisionen direkte hos kunden. Det giver mere gennemsigtighed, men resultatet er det samme.

Puha det blev en lang smøre.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:24

Det gode ved det er at en mægler ''Koster gratis''.

Gratis lyder altid godt i en jydes ører...

Nå, men til sagen. Betyder det at du kan indhente tilbud fra forskellige forsikringsselskaber, og så finde frem til det bedste tilbud til mig? Hvad nu hvis det gælder nytegning af forsikringer jeg ikke har i forvejen, så kan du jo ikke lave en 50/50 af differencen.

mvh Carsten
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:41
ja jeg er mægler

Er det kun erhverv?
Er der nogen forsikringer, som du ikke rører ved?

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:43

Hej Carsten,

Så skal jeg bare have lidt håndører for mit arbejde (hvis jeg kommer frem til et ordentlig resultat). Det kan vi sagtens aftale indbyrdes. Der er selvfølgelig Amino-Rabat.

Hilsen Michael
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:46
Er det kun erhverv?
Er der nogen forsikringer, som du ikke rører ved?

Nej jeg kan også tegne privat.
Der er ingen forsikringer jeg ikke vil røre ved - begrænsningerne ligger
i om forsikringsselskaberne vil røre ved dem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)