Hejsa! Kan det virkelig passe at man ikke kan finde eller få kontakt med investorer via Amino, jeg har et unikt butikskoncept som er uden konkurrence og indenfor en branche som kun går en vej: FREM!!
|
Risikovillig kapital - i den forstand, en almindelig iværksætter forestiller sig, findes ikke i Danmark. Jeg har været med i flere virksomheder, hvor vi har fået tilført store pengebeløb, både fra Vækstfonden og fra udenlandske venture selskaber, men der er altid tale om helt bestemte typer virksomheder, og det kræver også at man selv stiller med en pose penge.
Hvis pengene skal bruges til en butik, så tror jeg ikke at du kan skaffe risikovillig kapital, medmindre det er fra en god ven - og det er desværre ligegyldigt hvor unikt konceptet er. Virksomheder, der ikke på en eller anden måde en videnbaseret, men primært handler om køb og salg, tiltrække normalt ikke risikovillig kapital, medmindre der er tale om et afprøvet og igangværende koncept, der skal udbygges, og selv her er det svært, medmindre det er tydeligt for investorerne at der er tale om et levedygtigt koncept med gode fremtidsudsigter, og det vil som minumum kræve at du har drevet butikken i et par år, og at det vurderes at de gode resultater ikke skyldes din personlige indsats.
Skal du ud på markedet for venture kapital, så du under alle omstændigheder have penge med hjemmefra.