Ideen går ud på, at starte konceptet "pølsevogn" op i USA. Da jeg har rejst med i USA de sidste par år, op til flere gange hvert år. Er jeg kommet til denne ide, da man ikke har noget lignende en pølsevogn som i Danmark, hvor man kan få en ristet,bøfsandwich osv. da Amerikanerne er vilde med junkfood, tænker jeg dette ikke vil kunne slå fejl næsten, hvad siger I?
Tror du skal undersøge mulighederne for at sagsøge dig i USA. Hører alle steder fra at folk vil gøre alt for at få en sag på benene i USA og det er derfor mange ikke tør.
Inde på amino video er en masse indslag og netop det
Der findes advokater som opsøger kunder for at høre om de ikke lige kunne lave en sag. Har ikke forsøgt men har hørt mange der siger no go til at bygge firmaer i usa med mindre dit produkt bliver solgt et andet sted netop på grund af dette.
Firmaconnect.net, jeg kunne ikke drømme om at starte virksomhed andre steder end i USA. Sådan er vi så forskellige. Dem du snakker med, og hører om, er åbenbart meget forskellige fra del jeg kender og snakker med.
Food trucks er en meget hot trend. Nogle af dem er ligeså dyre som et restaurantbesøg. Jeg tror sagtens at det kan løbe rundt, men det vil være hårdt arbejde. Ikke mindst i starten hvor du nok skal gøre alt selv.
Men når man har succes med den første, starter man nr. 2, derefter nr. 3 etc. Amerikanerne er meget hurtige til at skalere, og det er ofte også nødvendigt for at tjene godt. Konkurrencen er stor så der er pres på prisen, medmindre man har noget unikt.
Din ide er unik nok til at det kunne være spændende nok for folk at prøve. Der findes så mange trucks og hotdog stands som sælger det samme.
Men som skrevet, det vil kræve hårdt arbejde. Konkurrenterne er ikke bange for at arbejde hårdt, og lønningerne er typisk meget lave i den branche, så prisen kan presses.
Jeg har selv tænkt det samme. Bl.a. fordi at jeg ved at en del menneske elsker flere danske madprodukter, ikke fordi at de er danske, men bare fordi at de er gode. Jeg tror der kunne være mange penge i en pølsevognskæde også. Jeg har læst en artikel engang om pølsevogne i udlandet, som havde stor succes, mener bl.a. at der var en i Italien.
Remoulade, samt ristede løg (det ved jeg godt ikke er dansk), er også en kæmpe succes blandt ikke danskere, da det ikke rigtigt findes eller er kendt i mange lande - i hvert fald ikke som færdigkøb.
Firmaconnect.net, jeg kunne ikke drømme om at starte virksomhed andre steder end i USA. Sådan er vi så forskellige. Dem du snakker med, og hører om, er åbenbart meget forskellige fra del jeg kender og snakker med.
Mvh Carsten
Hej Carsten.
Har selv drømmen udlandet en gang og måske og alt det der :) Tror også du har meget mere viden om det end jeg har så tvivler ikke på det du siger.
Jeg bruger meget amino tv fordi det giver mig en tro på meget. Falder tit over at folk siger no go til USA.