Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Iværksætterforening - Hvem vil være med?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har tidligere prøvet med tråd for at se om man kunne samle nogle iværksættere til en ny iværksætterforening
Nu prøver jeg igen og denne gang er der her de første 3 punkter man ihvertfald kunne tage fat på.
Der er IKKE tale om en politisk forening, men en forening som kan sætte diverse tiltag i gang for Start Ups og små iværksættere.

Hvem vil være med? Og hvem har nogle ideer til tiltag som kan forbedre iværksætteriet og som kan gøre det endnu nemmere at være iværksætter

Jeg har et par her:

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer! 
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 

Kom frisk ;-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)