I dag modtager jeg et bred om importkrævning på 335 kr, hvor Told har sat importmomsen til 175 kr. Jeg ved, jeg skal betale de 160 kr. for importgebyret/moms, men momsberegningen på varen kan vel ikke passe? Tingen er en simpel plasticbeholder, så det er ikke fordi den tilhører en af de dyrere varegrupper, men under alle omstændigheder skal jeg vel ikke betale mere i moms end varen er værd? Enten har de regnet forkert, eller også har sælgeren placeret forkerte oplysninger i pakken. Mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu? Hvis jeg ringer til Told, er der så overhovedet nogen, der gider lytte til mig? |
ja det vil jeg mene - hvis du har fået opkrævningen direkte fra toldvæsenet. Jeg går ud fra de 167 kr er prisen inkl. fragt - og så lyder beløbet jo som du er inde på - højt - Alternativet er at der har været andre oplysninger med i pakken - Alternativet er at skrive til dem - med kopi af fakturaen og evt Ebay siden så de kan se prisen inkl fragt - og bede om forklaring på en importmoms der er højere end pakkens pris (ud over de 160 kr som tyder på post danmark)Høvring:Mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu? Hvis jeg ringer til Told, er der så overhovedet nogen, der gider lytte til mig?
vh