Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert beregnet importmoms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt en ting fra Japan via eBay, der i alt kostede $30, el. omtrent 167 kr.

I dag modtager jeg et bred om importkrævning på 335 kr, hvor Told har sat importmomsen til 175 kr.

Jeg ved, jeg skal betale de 160 kr. for importgebyret/moms, men momsberegningen på varen kan vel ikke passe?

Tingen er en simpel plasticbeholder, så det er ikke fordi den tilhører en af de dyrere varegrupper, men under alle omstændigheder skal jeg vel ikke betale mere i moms end varen er værd? Enten har de regnet forkert, eller også har sælgeren placeret forkerte oplysninger i pakken.

Mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu? Hvis jeg ringer til Told, er der så overhovedet nogen, der gider lytte til mig?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

Høvring:
Mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu? Hvis jeg ringer til Told, er der så overhovedet nogen, der gider lytte til mig?
ja det vil jeg mene - hvis du har fået opkrævningen direkte fra toldvæsenet. Jeg går ud fra de 167 kr er prisen inkl. fragt - og så lyder beløbet jo som du er inde på - højt - Alternativet er at der har været andre oplysninger med i pakken - Alternativet er at skrive til dem - med kopi af fakturaen og evt Ebay siden så de kan se prisen inkl fragt - og bede om forklaring på en importmoms der er højere end pakkens pris (ud over de 160 kr som tyder på post danmark)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Undskyld, ja, brevet er fra Post Danmark, og de 167 kr. jeg betalte for pakken er med fragt.

Jeg prøver at smide en mail til toldkontoret med fakturaen vedlagt. Tak for svaret!
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 22:57

Hmm. Det er ligegyldigt hvilken ting det er da du først skal betale told for et køb over 1150 kr. 

Jeg kan godt se der er noget galt med importgebyret/importmomsen. Men hvilket firma har sendt dig regningen?

Jeg ved at Post Danmarks importgebyr er på 160kr. Men hvis det kommer fra et andet firma kan det desværre være noget andet.

Hvis det er du vil have det rettet tror jeg du skal kontante postselvskabet og ikke Told og Skat.

Eller du kunne gå ned og snakke med dem der hvor de har sagt du kan hente og betale for pakken.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)