Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ATP til Direktør ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Kort og godt; Skal jeg opgive/indbetale ATP for mig selv i mit firma ?

Der betales selvf. ATP for mine medarbejdere ifht. Barsel osv.

Men mener ikke det er nødvendigt/lovpligtigt at betale ATP for mig selv som Direktør ? Hvis det er korrekt, er der så alligevel nogen der vil mene det er en god idé at gøre alligevel ? Kan ikke se at jeg får meget ud af en Barselsordning og alt det andet, når det er mit eget firma det handler om.

Håber nogen kan hjælpe ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11

Når du taler om direktør løn så må det være fordi du driver det i selskabsform, ex ApS og så vil jeg bestemt mene du skal ha apt med, da barsel som du er inde på, bruger atp grundlaget for sine beregninger, og jeg tror AER og AUD gør samme

Du kan jo også som direktør og ejer få barslesdagpenge under barselsorlov iøvrigt.

ATP afhænger ikke af titlen i et selskab men af arbejdstimer og der har du sikkert rigeligt til ATP

Kører du danløn f.eks. så kan du jo spørge deres support ligesom du kan logge på ATP erhverv og høre dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:45

Hej John,

Mange tak for svaret.

Korrekt - jeg er Direktør i eget ApS.

Jeg har Bluegarden, men supporten gav ikke rigtig et svar jeg kunne bruge til noget.

Jeg må nok hellere give mig selv ATP. Det er trods alt ikke en formue - og du har ret. Hvis jeg skulle på Barsel, ville det være meget fint med en pose penge fra ATP. Min tanke var bare at det jo var irrelevant, da firmaet ikke skal hyre ekstra arbejdskraft hvis jeg er væk, ligesom det ville være nødvendigt hvis en af vores supportere eller lagermænd gik på barsel i en længere periode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12

underligt bluegarden ikke kan svare - men ja jeg tror du er helt forpligtet da AUD og AER og barsel baserer sig på alle lønudbetalinger inkl. direktøren i ApT og også når han er adm.dir

Mener andre andet - er jeg absolut interesseret i at høre andet :)

Pengeposen ved barsel kommer via udbetaling DK som ligger under ATP så ja- det er ikke så dumt og du går ind i reffusionDK under ATP og registererer dig ved barsel. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:02

@ John, Her behøves ingen livliner. Tror er godt nok her👍!

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 14:13
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)