Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man "låne" sit CVR nummer ud?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte et fondraising firma, men har svært ved at gennemskue hvem der er ansvarlig, mig som oplyser mit CVR nummer til fondene eller projektets leder som jeg fondraiser for?

i tilfælde af at fonden giver os bevillig og beløbet udbetales på CVR nummerets tilknyttede konto:

Hvem af os hæfter for at pengene bliver brugt til det formål fonden har godkendt?

Hvem skal betale tilbage hvis noget skulle gå galt?

Skal projektets regnskab indgå i mit firmas årsregnskab?

og hvordan udbetaler jeg løn til projektets ansatte, der er tale om cirka 4 måneders fuldtidsansættelse.

i håb om svar

-lamo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som første svar - nej man kan ikke "låne" sit CVR nummer ud.

Lamo08:

hvem der er ansvarlig, mig som oplyser mit CVR nummer til fondene eller projektets leder som jeg fondraiser for?

i tilfælde af at fonden giver os bevillig og beløbet udbetales på CVR nummerets tilknyttede konto:

Det vil dit CVR overordnet være - Det vil naturligvis være noget du skal tage højde for i dine aftaler, men overordnet set er du ansvarlig for at de penge du får ind - bruges til det formål du har stillet i udsigt

Lamo08:
Hvem af os hæfter for at pengene bliver brugt til det formål fonden har godkendt?
med mindre det er meget kringlede kontrakter der laves, så gør du - og du må sikre, at den du giver pengene til faktisk gør det - men se nederste svar

Lamo08:
Hvem skal betale tilbage hvis noget skulle gå galt?
jævnfør ovenstående- dit CVR

Lamo08:
Skal projektets regnskab indgå i mit firmas årsregnskab?
ja - men det bliver jo så ind med hele beløbet og ud med det du giver til projektet og har i udgifter og resten er overskud

Lamo08:
og hvordan udbetaler jeg løn til projektets ansatte, der er tale om cirka 4 måneders fuldtidsansættelse.
via f-eks- danløn eller indlogget som arbejdsiger i skat.dk via e-indkomst - du skal opgive det til skat 

SVAR: er det ikke bedre at du får projektet til at modtage pengene direkte - og evt får f.eks. 10% af det du funder ind fra projektet. Derved kan det være projektet der står for det hele og du bare får hvad der minder om en provision. Bagdelsen er at du måske har mindre fremtrædende rolle og bare får præcis den % der er aftalt - fordelen er, at projektet er ansvarlig for pengene også for løn osv.

Hvis du skal stå for ansættelser og lønninger osv - så lyder det i alle fald til at du er projektet og så tror jeg ikke du kommer uden om at sikre at pengene bruges som tiltænkt. Du kan jo tage forbehold for en del - ex dårligt vejr og andet - men mon ikke du skal koble en jurarådgiver eller jurist på at gå de kontrakter igennem, så du ikke tager større risiko end du vil - eller køre det via et ApS hvis du ikke behøver lån med personlig kaution

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)