Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sportsklubber - fanklubber og rettigheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge aminoer 

Jeg har et spørgsmål der er lidt kringlet - syntes jeg pt.

Der er et lokal sportshold somvi er nogle stykker der er blevet enig om vi vil støtte med merchandice osv. i formaf en webshop.

Vi har så lavet en webshop med både dit og dat osv. Med deres logopå ( som vi har fået lov til at bruge)

Ved hver vare har vi skrevet hvor meget vi støtter klubben med
eks. ved køb af denne artikel støtter du XXXX med kr. 50,-

Klubben har selvfølgelig nogle sponsor som levere tøj, sportsudstyr osv - men de sponsor levere ikke ting til shoppen pga af vi har fundet bedre og billigere artikler som vi vil sælge til fordel for klubben !

Klubben har overhovedet INGEN administration eller udgifter med shoppen - de får kun indtægter ved shoppen

Så nu kommer spørgsmålet :
Kan sponsorne sagsøge os på nogen som helst måde for at vi har den webshop og støtter klubben med overskudet ( alt hvad shoppen får ind går til klubben når omkostningerne ved produktionen og "kørslen " af webshoppen)
Altså vi tjener IKKE på shoppen !

Klubben kan ikke rigtig få nogle klare svar fra sponsorne

Hvad kan vi risikere ved at sætte shoppen i gang så folk kan købe artiklerne i shoppen ?
Ingen andre sælger de tingvi sælger og ingen andre sælger noget der ligner !

Håber at der er nogle kloge aminoer dervedlidt om dette emne !

Mvh.

Kenn Bo  

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Bo Overgaard:
Der er et lokal sportshold somvi er nogle stykker der er blevet enig om vi vil støtte med merchandice osv. i formaf en webshop.

hvordan støtte - stifter i en virksomhed og i hvilket regi  eller hvordan gir i pengene til klubben - er det klubben der skal drive shoppen? Det har jo skattemæssig betydning

Kenn Bo Overgaard:
Klubben har selvfølgelig nogle sponsor som levere tøj, sportsudstyr osv - men de sponsor levere ikke ting til shoppen pga af vi har fundet bedre og billigere artikler som vi vil sælge til fordel for klubben !

Klubben har overhovedet INGEN administration eller udgifter med shoppen - de får kun indtægter ved shoppen

Så nu kommer spørgsmålet :
Kan sponsorne sagsøge os på nogen som helst måde for at vi har den webshop og støtter klubben med overskudet ( alt hvad shoppen får ind går til klubben når omkostningerne ved produktionen og "kørslen " af webshoppen)
Altså vi tjener IKKE på shoppen !

Klubben kan ikke rigtig få nogle klare svar fra sponsorne

Jamen sponsorne kan jo blive sure hvis de føler det går ud over deres reklameværdi ved sponsoratet. Jeg går ud fra det ikke er samme varer men nogle helt andre, og så bliver sponsor nok ikke sur, men hvis sponsor sponsorerer spilletøjet og i sælger spilletøj fra andre og pengene går til klubben, så er der vel en alvorlig risiko for at sponsor siger - SLUT

Han kan vel næppe sagsøge shoppen med mindre den sælger kopi produkter af det sponsor laver, men da sagtens blive sur, så det lyder mystisk man ikke kan få svar fra sponsor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Os tre der er gået sammen om projektet har hver sit firma, så vi er registreret - hver for sig! Skalvi lave en forening eller firma for at gøre det " lovligt" ?

Klubben har som skrevet intet med shoppen at gøre - hverken økonomisk eller nogetmed administrationen/forsendelse / produktionen at gøre ! De kan selvfølgelig komme med ønsker om artikler de gerne vil have med i shoppen.

MHT. spilletrøjer som du nævner kan vi ikke levere disse da deres sponsor/leverandør handler vi ikke med. Og selvfølgelig laver vi ikke kopier der kan forveksles med sponsornes artikler som de levere til klubben - såsom spilletrøjer, spilletasker, spille træningsdragter.

Klubben har henvedt sig flere gange til sponsorne uden at de har svaret på deres spørgsmål - og det er ikke små sponsor - tværtimod.

Vi vil blot sikre os at de ikke sagsøge os for hvad vi ejer og har - og selvfølgelig er meningen at støtte klubben og ikke at skade klubben !

Håber det giver svar på dine tvivls spørgsmål ! 

Mvh.

Kenn Bo  

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis i vil gøre det fælles og tanken er at alt overskud skal gå til klubben så synes jeg på en eller anden led det virker mere naturligt at lade klubben stå for det - men jeg synes I skal gå via revisor for at finde den bedste konstruktion - en eller anden virksomhedsform skal jo findes til det - I kan vel ikke lave det hver i sær i de tre eksisterende virksomheder - og jeg synes det var lettest hvis det var klubben der stod med det, og formentlig også nemmest skattemæssigt - og I bare administrerede det for dem - men lad en revisor - eller klogere hoveder herinde komme med forslag

Når det er helt andre varer end sponsorerne er inde over med, så kan jeg slet ikke se sponsorerne ha noget mod det - mon ikke det er ferie der gør, at de ikke svarer - har klubben prøvet telefon og ikke email?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Klubben har haft møde med sponsorne uden at have fået et klart svar ! Har lidt på fornemmelsen at de ikke rigtig ved hvilken ben de skal stå på - fordi det ikke er klubben der administrere shoppen. Det er klubbens ønske at de ikke skal have noget med shoppen at gøre - derfor den konstruktion. Og vi kan nemlig alle tre bidrage med artikler/produkter til shoppen, derfor er vi gået sammen om shoppen ! 

Vi tager kontakt til vores revisor for at høre hvad han mener er bedst !

TAK FOR SVAR !

Mvh.

Kenn Bo  

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)