Jeg lancerer min nye hjemmeside i morgen. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvordan det "performer" i forhold til onsite SEO. Derfor tænkte jeg, at der måske var en SEO gut/gutinde derude, der kunne tænke sig at bruge mig som offentlig case til promovering af sig selv og sit firma - for at vise hvad man kan.
Det er klart, det skal ikke være 50 timers gratis arbejde (med mindre man lige har lyst), så stort er mit site heller ikke, men det kunne måske være en måde at hjælpe hinanden på. Måske er det helt ude i skoven, men synes da buddet skulle på bordet :-)
Hvis det er professionelt SEO-arbejde du søger fungerer det på den måde at SEO-konsulenten hjælper dig ved at optimere din SEO, og du hjælper SEO-konsulenten ved at betale den pris det koster.
Hvis du holder fast i at ville have din SEO udført uden betaling, må det således betragtes som en opfordring rettet mod amatører, hvilket der ikke er noget galt i, men du skal regne med at resultatet sandsynligvis ikke matcher det en professionel kan levere.
Hehe det ved jeg godt at det er måden det fungerer på normalt, og det er ikke fordi jeg vil udnytte nogen, men jeg tænkte der måske kunne sidde en SEO gut derude, der kunne se en fordel i at få en offentlig case. Er godt klar over at jeg ikke får SEO eksperter til at gøre det gratis, så det er klart at det vil være nogle mindre profilerede der kunne se det som attraktivt ;-)
Er ikke naiv, men chancen skal da prøves, engang i mellem rammer man med et vildskud ;-)
Grunden til at jeg reagerede på dit indlæg er at selve SEO-arbejdet er hårdt og tidskrævende arbejde, og hvis man arbejder med dette til dagligt kan din opfordring føles som en hån mod ens profession.
Hvis folk generelt forventer at SEO-arbejde skal udføres gratis, er der til sidst ingen der kan beskræftige sig med dette på et professionelt plan.
Virksomheder der fremviser cases for deres SEO-arbejde anvender normalt eksempler, hvor deres klienter rent faktisk har betalt for SEO-optimeringen.
Helt enig Mikkel, har det selv på samme måde med udvikling, så prøvede at være så ydmyg som mulig :-) har ingen forventninger om tjekkets grundighed/dybde, blot at det er gjort seriøst naturligvis. Derfor må det gerne være 1-2 timer, mindre hvis man kan gøre det så hurtigt, bare det giver mening for dig selv i forhold til at bruge det som offentlig case også :)
Helt enig Mikkel, har det selv på samme måde med udvikling, så prøvede at være så ydmyg som mulig :-)
Min pointe er at for både designere, udviklere og SEO folk er ens portefølje en ting der automatisk følger med jo mere arbejde man har udført, såvel som ens CV vokser med tiden i takt med ens professionelle karriere.
Ville du f.eks. sige til en uddannet maler at han gerne må lave et maleri til dig, men du forventer han gør det gratis eller i det mindste at få en "rabat", da han jo bagefter kan vise maleriet frem på sin portefølje-hjemmeside?