Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til Afrika

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen går ud på, at lave en medicin taske/køleboks til folk i Afrika, hvor det vigtigt og holde medicinen kold, ideen vil gøre det nemt og transportere medicinen kold over distancer hvor man ikke lige kan køre hen til på en enkelt time. Måske de små landsbyers medicinmænd kan bruge den til at opbevare medicinen kold samt de udenlandske læger som skal ud i landsbyerne. hvad siger I?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:56

Lyder ikke særlig innovativt. Kan umuligt forstille mig at det ikke allerede er opfundet - spørgsmålet er bare om man har råd til at udbyde en sådan service i Afrika.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 04:19

I modsætning hvad mange tror, er der faktisk ikke nogen super løsning der kan produceres billigt nok pt. I hvertilfald ikke nogen der reelt bliver brugt på stort plan. 

I forbindelse med feks forskellige former for medicin i ampuller, er der generelt problemer med at få bragt de køletasker som medicinen ligger i, ud til de mindre byer tids nok. De fleste steder er det pr motor cykel og lign.

Jeg har arbejdet i Angola for en del år tilbage, (sammen med røde kors), hvor jeg så dette scenario gentagne gange, så har lidt erfaring på området.

Det sidste nye jeg har hørt er kølebokse der afkøles med solkraft. Disse er dog ret klodsede, og relativt tunge, så vidt jeg ved.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 04:21

Men hvis ikke du vil ud med din ide på åbent forum, vil jeg meget gerne høre nærmere i en privat besked, hvis muligt ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 08:12
Hej,
Bill Gates har udviklet noget i den retning til at holde vacciner kolde. Prøv at google på det.
Han brugte, så vidt jeg husker, noget teknologi inspireret fra NASA til at udvikle en kølende beholder, der køres uden el.

God fornøjelse med projektet.

VH
Ditte
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)