Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søge donationer til niece med leukæmi (Fx legetøj og lign)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Dette indlæg er måske mere af den usædvanlige type, men håber alligevel at folk herinde kan komme med lidt ideer eller input.

Min elskede niece på 4 år, fik desværre diagnoseret leukæmi for et par måneder siden, og er begyndt i kemo behandling. Hun modtager pt det man kalder høj risiko kemo som groft sagt er noget stærkt skidt, og det er bestemt en proces jeg ikke ønsker andre skal opleve sådan en lille størrelse gå igennem

Sådan at forløb varer som udgangspunkt 2,5 år, så der er ret lang vej indtil målet, og er begyndt at se hvordan hun kan få nogle glæder. Ingen i familien er født med en guld ske, og overvejer derfor at søge efter lidt donationer, det kunne fx være:

- Lego (Skidt med om det er en Frieds pakke til 50 kr, den vil stadig kunne varme)

- Lign legetøjs producenter

Ellers har jeg også tænkt på om man måske kunne få et "gavekort" eller lign til Itunes ... Efter sådan en omgang kemo er der ikke meget energi i kroppen, og hun har mulighed for at trække sig tilbage med sin Ipad, så lidt penge til at købe film eller spil for vil bestemt kunne underholde nogle timer gennem forløbet.

Har en ide om at skrive til de forskellige firmaer, forklare hvorfor jeg søger samt lidt omkring niecen, men har aldrig prøvet det så kunne da godt tænke mig at høre om folk herinde havde nogle ideer eller input inden jeg smider breve afsted.

Det kunne være ting der skulle med i brevet, firmaer der kunne kontaktes eller lign - Alt er velkommen.

Takker på forhånd.

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:09

Henrik Kristensen:
Har en ide om at skrive til de forskellige firmaer, forklare hvorfor jeg søger samt lidt omkring niecen, men har aldrig prøvet det så kunne da godt tænke mig at høre om folk herinde havde nogle ideer eller input inden jeg smider breve afsted.

Dette kunne være et forsøg værd. På indiegogo lykkedes det af og til venner og familie at indsamle penge til deres pårørende. Du kan tage et på de forskellige personlige beretninger, og måske få noget inspiration til hvordan din nieces historie kan formidles. Jeg håber det lykkedes, og ikke mindst at din niece bliver rask og frisk. Held og lykke med indsamlingen :-)

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 23:49

Hej Henrik

Meget trist situation. Har selv mistet en onkel til kræft og har en mormor som kæmper lige i øjeblikket. 

Vil blot give dig min mening om din "ansøgning" så at sige. Jeg syntes simpelhent bare at du skal sende hendes historie til de virksomheder du mener er relevante og store nok. Jeg er sikker på at de med glæde vil donere et eller andet. Derudover vil jeg foreslå dig at skrive til børnecancerfonden, jeg mener at de har nogle legater til kræftramte børn. 

Jeg ønsker din niece rigtig god bedring og ikke mindst en tanke til de pårørende. 

- Håber mit input var brugbart!

Med venlig Hilsen Rune 

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47167
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52

det er jo en forfærdelig sygdom - Det som også er frygteligt er, at du kan risikere at skulle slås med at blive troet på - så gør det klart at tingene skal sendes ex til hospital xxxx att xxxx . og ikke i penge - for der er folk der er skuppelløse nok til at spekulere i, at vi alle hader kræft og syge børn og laver fake indsamlinger. Jeg er 100% med på det ikke er tilfældet her men vil at dels få ting og ikke penge og få dem sendt direkte til den syge på hospitalet, tager du nok noget af det tryk af fra firmaer du kontakter.

Held og lykke med hendes helbred

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 00:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Kristensen:

Ingen i familien er født med en guld ske, og overvejer derfor at søge efter lidt donationer, det kunne fx være:

- Lego (Skidt med om det er en Frieds pakke til 50 kr, den vil stadig kunne varme)

- Lign legetøjs producenter

Først - god bedring til den lille. Jeg har selv en datter på to år og en søn på 11 mdr. så jeg kan sagtens føle med familien - ikke en særlig fantastisk tid, at skulle vente på bedring til en så lille pige er grusomt. 

Dog tænker jeg på at det du søger ikke nødvendigvis behøver at søges gennem ansøgninger til store virksomheder vha. hendes beretning osv. en pakke LEGO - Itunes... det er jo ikke alverden, og selvom familien ikke er rige, kan de umuligt være så fattige at de ikke kan skaffe eks. en pakke LEGO.

Jeg mener blot, at hvis alle i familien giver eks. 50 kr. skulle disse små gaver da være til at skaffe. 

Hvad med i stedet at spørge hvad hun ønsker sig allermest af legetøj el. lign? Og så skrive hendes ønske hér i tråden.... jeg vil gerne hjælpe med at kontakte virksomheder som kan opfylde ønsket eller skaffe det på anden måde.

Held og lykke.

Mvh og healende tanker herfra

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:37

Prøv at skriv til LirumLarumLeg.dk og hør dem om de kan hjælpe dig! 

De er skide søde :) 

Held & lykke!

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 08:12

Hejsa

Mange tak for alle svarene, prøver at få svaret på de fleste ting, ellers tager jeg det når der er fyraften.

Tager lige et kig på det indiegogo, selvom det nok ikke lige bliver det første jeg gør igang med, vil jeg da stadig lige læse hvad det er for noget, så tak for link Casper.

Ved at min søster er igang med at skrive til børnecancer foreningen. Dette har jeg dog også lovet at hjælpe med eftersom overskudet ikke er så stort, de har også en søn på 8 måneder der trods alt kræver sine forældre lidt - Og tak for tankerne Rune.

Tror du har ret i nogle af de ting du skriver Cookie. Havde dog heller ikke forventet bare at skrive mit navn og så konto nr :-) ... De ligger ikke på en fast stue hver gang, men vil da lige undersøge det med at få skrevet afdeling osv på, evt kunne sende direkte dertil. De er trods alt tilkoblet den afdeling det næste lange stykke tid, så rigtig god ide, vil jeg undersøge.¨

#TommysGirl: Det var ikke meningen at skabe et billed af at de ikke har råd til fx 50 kr, dette beklager jeg - Var ment som ren eksempel. Det med at få ønsker ud af hende er også planen når hun lige er lidt oppe igen, derfor jeg bla skrev det med Itunes, for det ved jeg at hun kan bruge med sikkerhed.

Og kigger lige på LirumLarumLeg.dk, takker for link ihvertfald :-) ....

Håber jeg fik det meste med, ellers følger jeg selvfølgelig op når at jeg lige er hjemme ved egen computer - Og tusind tak for alle tanker og håb om god bedring.

Siger ihvertfald tusind tak for tilbudet omkring hjælp, skal nok prøve at følge op på tingene bedst muligt.

---

Edit: Det kunne også være tøj / gavekort til tøj eller lign for den sags skyld, grundet medicinen har hun taget en del på og ved at de har skulle købe en del nyt til. Så fx noget i den stil er også en ide som jeg har.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 17:51

Vil lige takke igen for hjælpen ....

Hun er lige kommet ud af karantæne pga en mave virus, så pt er der ikke meget energi i kroppen, hverken til det ene eller andet.

Er så småt begyndt når der er overskud at finde info omkring hospital stue navn, ting der kunne hjælpe/glæde hende samt prøve at formulere et brev og få det rettet til.

Takker for hjælpen igen, input er stadig velkomne også over PM ...

- Kunne også være ideer til ting der måske kunne hjælpe forældrene med at få mere tid hos hende osv ... Har selvfølgelig ideer, men kunne da ske man havde overset noget fuldstændig.

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:13

Hej Henrik

Først og fremmest, er jeg rigtig ked af det på din nieces vegne, og jer andre i familien. Jeg vil foreslå dig at kigge på Dba.dk. Folk der nogen gange har ting til salg, som de nok ved de alligevel aldrig vil få solgt, kan som regel godt give tingen væk hvis den ikke er mere end 50,- værd. Prøv at søg derinde på det hun godt kunne tænke sig. Derefter kontakt sælgeren og fortæl din rørende historie om din niece, sørg for at skrive med alle følserne, så ejren af tingen, øgså handler med hjertet. Måske kan du samle nogle "billige ting" ind på dba.dk. ihvertfald held og lykke. 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:37

Hej Henrik, 

jeg er selvfølgelig også meget ked af denne situation, og synes det er fantastisk af dig at du prøver at hjælpe så meget - selvom de fleste i samme situation nok ville gøre det samme.

Jeg har selv lige mistet en højt elsket moster til kræft, så kan sagtens sætte mig ind i sorgen I alle må føle. Én ting jeg har oplevet der har været guld værd var familiens sammenhold. At folk er der omkring hende kan godt give en varm følelse trods omstændighederne. I kunne jo spille brætspil med hende, eller hvad der nu er af familie aktiviteter. 

til sidst faldt jeg lige tilfældigvis over dette http://www.gofundme.com/ værktøj. Ved ikke om det er noget værd, men synes da du skal have muligheden. 

God bedring til den lille, sender alle mulige varme tanker i din retning!

//Daniel  

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)