Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønafregning i aps

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et spørgsmål til lønafregning a conto

Er der noget til hinder for følgende i et APS :


-Udbetale noget a conto løn fra kassebeholdning til indehaver den sidste måned i regnskabsåret - men EFTER at lønafregningen er kørt
(altså en ekstra udbetaling.)

- oprette en konto i regnskabet der hedder a conto løn

- tage det med i den efterfølgende måneds lønkørsel = 1. måned i det nye regnskabsår




Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke hvad formålet skulle være - men det ligner et aktionærlån og det er forbudt - Betaling til ejer foregår som løn så der skal køres en lønkørsel i mine øjne og ikke bruges aconto udbetalinger
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for hurtigt og brugbart svar.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikka:

- tage det med i den efterfølgende måneds lønkørsel = 1. måned i det nye regnskabsår

Udover Johns kommentar, så ser det også ud til, at du vil flytte omkostninger imellem to forskellige regnskabår, hvilket selvfølgelig heller ikke er lovligt.

Men hvorfor laver du ikke bare din ansættelseskontrakt om til at have forudbetalt løn, i stedet for bagudbetalt løn?

På den måde kan du opnå "dobbelt" lønudbetaling på kort sigt.

Husk dog på, at hvis du på et tidspunkt ikke længere skal være ansat i selskabet, så kan der "mangle" en månedsløn i sidste ende. Det kan dog afhjælpes med et gyldent håndtryk på en (eller flere) månedsløn ved ansættelsens ophør.

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Også tak for dit indlæg og forslag. Vil være sikker på at få tingene gjort korrekt, så derfor min tråd :)

Dejligt med hurtig respons og hjælp herinde.  Tak for det.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Martin med løn forud men det burde jo være enkelt du kan jo sagtens øge din løn op og ned OG man kunne vel også tilføje at som jeg ser det vil en aconto løn jo så høre til næste års omkostning reelt og derved - hvis du kørte det rent via status og kassen, så ville du betale virksomhedsskat af det i regnskabsåret - fordi du så først har omkostningen reelt næste år - Kan du ikke bare lave en reel ekstra løn kørsel til dig selv i slutingen af året og så måske ingen løn i første måned af næste år - du kan jo gi dig selv løn som du vil da du jo laver din egen aftale.
Der kan jo være ApS som reelt næsten ingen løn betaler til ejeren, simpelthen fordi der ikke er overskud til det - og som først måske i December betaler løn når resultatet kendes - og det vel fuldt lovligt
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der ville være problemet, er at det ville gå på tværs af 2 regnskabsår ? 

For jeg tænker jo (derfor kom mit spørgsmål op), at der ikke burde være noget forkert i en a conto udbetaling, da det ikke blot er en udbetaling af penge til ejer som i et enkeltmandsfirma. - Og heller ikke et lån til ejer, men en reel lønudbetaling, hvor der bliver lavet lønkørsel, indeholdt A-skat mv. Noget af beløbet skulle så bare figurere under en a conto lønart på lønsedlen.

Håber jeg får mig gjort forståelig.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mangler formålet men ja - hvis det er løn der vedrører arbejde i regnskabsåret så skal det jo bogføres i regnskabsåret og ellers kan jeg ikke lige se forskel på aconto lån og et aktionærlån når det er til ejeren - det vil jeg mene skat kan se det som, og så er det jo korrekt at det lån indfries omgående med lønafregning året efter, men indtil da er det jo lån - for der er afregnet slut løn for selve regnskabsåret - og så nu aconto løn for næste års løn, som jeg har svært ved at se ikke er aktionærlån

Hvad er formålet - vil du ha næste års lønudgift som udgift i gamle regnskabsår eller hvad er du vil opnå som du ikke kan opnå med en regulær lønudbetaling - er det noget i forhold til topskat eller sådan noget -

som udgangspunkt vil jeg fastholde at det skal beskattes hos lønmodtageren som her er ejeren af aps'et i samme regnskabsår/periode som det indgår i selskabets eget regnskab

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)