Jeg er i den situation, at der er en person på et forum (dansk forum), som spreder løgne om mig i en tråd, han har oprettet - at jeg er bedrager osv.
Jeg har skrevet en email til ejeren af forumet, men han har ikke reagereret eller gjort noget.
Hvad er mit næste træk nu? Kan det politianmeldes? Eller skal jeg hyre en advokat? Og i så fald, skal jeg hive trådstarteren eller forumejeren i retten?
Du kan jo starte med at anmelde manden der skriver tingene for injurier.
Dernæst kan du jo bede ejeren af forummet om at slette indlæggende (såfremt du får medhold i sagen om injurierne) og hvis han ikke vil efterkomme det, kan du jo også anmelde ham for injurierne da han er med til at sprede dem.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Så start med at anmelde ejeren af forummet, da han spreder udtalelserne - og sørg for at politiet også vil gå efter at få udleveret identiteten på forfatteren (altså, mere bagvendt).
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Jeg ville klart tage til genmæle i det omtalte forum og kraftigt understrege, at jeg har kontakt til politi for overtrædelse af lovgivning omkring injurier samt advokat - og at jeg tager indehaveren af forum med i sagen, idet denne gør sig lige så skyldig i injurier som ham, der har fremsat dem.
Det betyder jo, at alle der læser forum er klar over, at du ikke vil finde dig i den dårlige omtale og at der sikkert ikke er hold i sagen, da du jo tager til genmæle og vil have det fjernet.