Jeg startede et holding selskab i 2012 og et Aps. Planen var at købe biler i tyskland og sælge dem i sverige. Jeg skulle købe biler fra tyskland og sælge dem i tyskland med et svensk firma. Vi kunne ikke blive enige og jeg trak mig uden at jeg havde købt biler. Jeg har ikke brugt holdingselskabet til noget som helst, men Aps har jeg brugt firma konto til private køb ( dumt) men jeg har altid angivet 0 regnskab både indgåend og udegående. Mit spørgsmål er .Hvad gør jeg for at lukke hpldingselskabet og aps. og hvad vil det koste ? ( salær , bøder etc) |
Det bedste du kan gøre er at kontakte en revisor, især til korrekt håndtering af dit aktionærlån, så du ikke bliver flået af skat.
Såfremt begge ApS'er stadig er solvente, er det forholdvis enkelt at afvikle dem. Jeg vil tro det kan gøres uden du får en bøde for dit privatforbrug.
http://erhvervsstyrelsen.dk/file/329539/vejledning_om_oplosning_af_kapitalselskaber.pdf
---
Hvis pengene er brugt, så driftselskabet er insolvent, skal det afvikles som en konkurs.
---
Men betal en revisor eller advokat, så tingene bliver gjort rigtigt.