Overskriften kunne være en øvelse i at skrive fængende overskrifter, eller blot være en af afsløring af min grænseeløse uvidenhed. Det sidste er i hvert fald rigtigt. Så må vi jo se om overskriften gi'r noget På Aminos debatsider er der mange tråde om emnet, men jeg er forlængst holdt op med at læse dem, da de (for mig) er ret indforståede. Jeg har også kigget på flere sider, der angiveligt skulle være for begyndere, men de mangler alle sammen det første, grundlæggende afsnit. Før jeg kaster mig ud i teknikken, skal jeg først forstå hvilken interesse jeg (vi) skulle have i en sværm af links begge veje. For det første vil jeg ikke have siden (shoppen) plastret til med links (og da slet ikke bannere og andre reklamer) og for det andet: Hvilken glæde har jeg af, at alle mulige Facebookere liker os og at en cykelslangeshop i Timbuktu linker til vores shop med klassisk musik? Og hvilken interesse har jeg i en (kunstigt skabt) hektisk trafik af besøgende, der aldrig kunne drømme om at købe noget af det jeg sælger? Ud over at linke til f.eks. klassiske kunstneres hjemmesider og lignende, rækker min fantasi ikke til ret meget mere. |
Du kan også få links fra musiksider generelt - det vil også være troværdigt, og gode links i googles øjne.
At mange mennesker liker dig på facebook gavner dig på den måde, at det viser google at der er mennesker som "taler" om jer på nettet, og derved er i interessante og skal derfor højere op i søgeresultaterne.
Et link fra en cykelslangeshop i timbuktu vil du ikke få meget ud af, da det på ingen måde er relevant..
Mvh Tobias.