Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrædder i Thailand

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min bror bor på en dejlig ø i Thailand hvor han er selvstændig. Blandt andet ejer han 33% af en skrædderbutik.

Mine tanker går på, at starte en webshop hvor man så ved, at indtaste sine mål og stof, kan bestille et fedt skræddersyet jakkesæt. Billigt selvfølgelig.

Der skal selvfølgelig være mulighed for at sende sættet tilbage for, at få det rettet! Og der skal også være 100% forklaring / Styr på hvem og hvor meget der skal betales i told

Men hvad synes i om det? Findes det i forvejen? Er der muligheder i det?

Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 03:10

Hej FireChief,

Om idéen holder eller ej? Thjaee, hvem ved? Personligt ville jeg nok gå udenom, da jeg ved et køb af den type ville være sikker på at kvaliteten er i orden inden jeg bestiller varen, og det er lidt svært at sidde i DK og mærke efter om kvaliteten er i orden ude i østen.

Hvad angår at sende varen retur for tilpasning, ville jeg nok indgå en aftale med en lokal skrædder, både for at minimere ventetid for kunden, men også transportudgifterne.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:09
Hej

der findes et firma der laver jeans og skjorter.
www.makeyourownjeans.com

mvh
Janus
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:02

Hej Jan

Du har ret ang. kvaliteten af stoffet. Men det er selvfølgelig min opgave at opnå kundens tillid. Der vil på det forskellige stof stå præcis hvad stoffet indeholder. Ved godt der er forskellige kvaliteter, men tror stadig, at det er muligt, at opnå den ønskede tillid.

Hvad angår en lokal skrædder. Kanon ide....tror bestemt det er bedre!!
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 17:23

Hej firechief,

havde selv samme ide for nogle år siden.

Tror egentlig det hele afhænger af prisen.

Hvad vil det for mig som kunde koste at købe et suit?

Tror ikke du skal meget over 1.000,- før det blir svært at sælge.

Med venlig hilsen

Søren Joensen
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 17:28

Hej firecheif,

Jeg tror der er et marked. Jeg har selv relationer til Thailand, gennem min bedre ½ del, og når der drages afsted til Østen, bliver der slæbt tøj hjem i enormemægder.

Det der er udfordringer, er at folk vil føre, røre og mærke. Der handles tøj på nettet, men absolutstørstedelen handles i butikkerne.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:26

Hej firecheif

Konceptet findes, så det må jo kunne lade sig gøre. Faldt for en del år siden over www.skraedderen.com som virker efter samme koncept. Her sender de dig dog en mappe med stofprøve så du kan se/føle lidt på varen før du bestiller.

Men tag et kig på siden, om ikke andet kan du da lure hvordan de gør, og kopiere det du finder godt.

Mvh
Johnny
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:37
Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:54

Jeg havde tanken i sommers da jeg var i Thailand og fik syet 2 sæt m. ekstrabusker, samt 6 skræddersyede skjorter, dette til den nette sum af 2200,- .

Jeg forhørte mig ved mange af de i Bangkok Centrum-liggende skræddere, der er det den generelle opfattelse, at de SKAL have kunde i "hånden".
Det er det de gør... de måler - og designer, udfra hver enkelte persons kropkarakteristika, altså de er skræddere.
De syr ikke nødvendigvis selv, men de laver de voksstreger på klædet, der gør det muligt for "hvem som helst", at klippe ud og sy sammen.
De gjorde da også meget opmærksom på at man sagtens kan få sendt til danmark eller hvorhen man nu vil have det hen.
En af dem tilbød at tøjet, ved genbestilling, kunne leveres fra London, hvilket gør det mindre sandsynligt for at gennemgå dansk fortoldning (da UK er "blødeste" land, toldmæssigt, i EU sammenhæng).
Ved genbestilling, sender man en e-mail med det journalnummer man nu har fået ved første køb i butikken, og evt. billed af den model man vil have, samt en kort beskrivelse. Herefter modtager man et brev fra skrædderen, med kvalitetsprøver (gerne 8- 10 forskellige). 
Disse har en kode man mailer tilbage.
ca. 30 dage senere skal man på posthuset.

Men konklusionen er altså, at de vil selv...

Men så kan du jo gå direkte til systuerne....
Find en herboende thai- skrædder, få taget målene, tegnet op, digitaliseret, og sendt via internettet til en systue, der producerer det færdige produkt. Ved produktets ankomst til DK, får man lavet den sidste fitting.
Dette koster dog nok for meget, i sidste ende......

Ellers prøv at undersøge lidt omkring de skræddere, der er "tilknyttet" flere af de store danske virksomheder.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:25
Der findes en del firmaer i Hong Kong og lign., som tilbyder skræddersyning. De har typisk en person i Europa, som tager rundt og tager mål og imod bestillinger, og så sys det i asien og sendes til kunden. De fleste kunder køber bare skjorter og bukser hos firmaet, og så køber kunderne engang imellem et helt jakkesæt.

Jeg ved ikke, hvor aktive de er i Danmark, men princippet er, at produktet findes, og at det åbenbart kun er et spørgsmål om markedsføring.

Jeg kunne godt forestille mig, at markedet i Danmark nu er ved at være mere modtageligt overfor den slags produkter, da vi har en opgangstid, hvor folk gerne vil have noget individuelt tøj osv. Kvaliteten skal selvflg. være 100% i orden, men I kunne jo starte med at gå rundt til ledelsen i diverse firmaer og tilbyde dem en opmåling.

Jeg tror til gengæld ikke rigtigt på webshop ideen - men I kan jo evt. prøve begge dele samtidigt.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)