Hej Jeg har anskaffet mig en Roland storformat printer som jeg ikke kan få til at køre optimalt. Er der nogle her inde der kan hjælpe med lidt support? Der fandtes engang en side der hed skilteforum.dk er der nogle der ved hvad der er sket med den? Mvh Palle Fryland |
Hej Palle
Først og fremmest er det som udgangspunkt et godt produkt du har købt. Roland sc500 er yderst stabil maskine og giver en god kvalitet til prisen. Vi havde selv en lignende Roland printer, indtil vi gik over til Swiss q, som laver printere i en anden liga ( og en anden pris :) ).
Den har dog sine begrænsninger.
Hvis du har købt den brugt vil jeg anbefale, at du kontakter vikiallo, og få en teknikker ud på et servicebesøg og få ham til at lave farveprofiler til de materialer du kører på. Et gæt vil være at det koster ca. 5-10.000 kr. + evt. udskiftning af printhoveder. Ofte skal de sorte printhoveder skiftes efter ca. 10-15.000 m2. og de andre efter 15-20.000 m2. Det afhænger selvfølgelig meget af dine krav til kvalitet.
Mens teknikeren er ude, kan du gå efter ham og stille alle de spørgsmål du måtte have.
Hvis du har købt den fra ny skal du få hjælp af leverandøren.