Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-pushere: Skal vi ikke booste denne betalingsform sammen ?

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CMTrading:

ViaBill integreres med din shops eget økonomisystem, således der captures hos Quickpay eller hvem du nu bruger, og dermed går betalingen direkte i dit eksisterende system.

ViaBill udbetaler dig dit tilgodehavende 14 dage efter kundens køb uanset om kunden betaler eller ej.

ViaBill sender en bekræftelse til kunden ved købet parallelt med at kunden modtager den sædvanlige kvittering fra dig. Så betalingen bliver bare "captured" som sædvanligt. Den eneste forskel er at du skal vente 14 dage på dit tilgodehavende, men det fremgår af dit integrerede økonomisystem at betalingen er indgået.

ViaBill har rigtigt skiftet navn. De er ved at slå sig op i de nordiske lande + Tyskland, og det lyder som om de er under pres.

Jeg har ingen engagementer eller økonomiske interesser i ViaBill men jeg vil da slå et slag for dem. Det er en god løsning for små butikker på nettet som ikke vil betale Klarna deres ubeskriveligt høje opstartsgebyr. Og de har altid taget telefonen med det samme jeg har ringet til dem.

Deres programmør ringede endda tilbage klokken 19 om aftenen da der var et problem med mit betalingsmodul. Ydermere rykkede han noget andet grafik rundt på min shop uden beregning.

Jeg prøvede at tale med iBill om det... De vendte aldrig tilbage selvom de lovede det.

Altså...

Hvis mit regnskab skal stemme, så skal jeg jo have en faktura på salget i mit regnskabssystem! - Men denne faktura kan jeg jo ikke lave til kunden, da kunden jo får en faktura fra iBill..... - Så jeg forstår ikke hvordan jeg skal få dette til at fungere.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Brighs:

ViaBill kunne nok lave et lille script, som beregnede de årlige omkostninger i procent., Det kunne fremgå på den sidste side, inden kunden indtaster de sidste oplysninger. Du skal jo bruge software fra dem. 

Jeg vil dog tro de fleste vil hoppe fra, hvis de ser resultatet. 

Sikkert.... Jeg er ikke engang nået til at regne på det endnu!

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Sikkert.... Jeg er ikke engang nået til at regne på det endnu!

(Købesum * 0,0195 + 10) * 365 * 100 = Årlige omkostninger i procent

                  Købesum * 14

 

Ved købesum på f.eks. kr. 300 er årlige omkostninger i procent 137,7  

Den er vist god nokStick out tongue

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Brighs:

Jeg er lige blevet ringet op af en sælger fra ViaBill. Jeg har set en webshop, hvor deres betalingsløsning er  integreret og læst deres handelsbetingelser. 

Kunden skal betale 1,95 procent af ordrebeløbet samt 10 kr. i administrationsgebyr for at få en kredit på 14 dage. Jeg kan ikke se, at kunden nogen steder bliver oplyst om årlige omkostninger i procent. Skal dette ikke oplyses?

Du har vist ikke læst deres side ordentligt igennem. ?

1.95 % er et gebyr webshoppen betaler pr. transaktion ...

10,- betales som regel af kunden, men kan også betales af forretningen.
14 dage: det er den tid der går inden du som webshopejer, får de penge som der er blevet købt for igennem viabill. 

Hvordan deres afbetalingsperioder bliver tilbudt overfor de kunder der ønsker afdrag kender jeg ikke, men de er sikkert på niveau med andre alternative långivnings-udbydere.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:
Du har vist ikke læst deres side ordentligt igennem. ?

Jo, i den webshop som ViaBill henviste til overfor mig som eksempel blev hele udgiften overført til kunden. ViaBills sælger lagde da også meget vægt på overfor mig, at det var en omkostningsfri løsning for forretningen.

 

Sådan står der bl.a. i aftalegrundlaget.  

 

TRANSAKTIONSAFTALE

I tillæg til godkendte Handelsbetingelser for ViaBill er følgende konditioner indgået mellem ViaBill og webshop (Sælger):

 

·      Transaktionsgebyr udgør 1,95% af ordrebeløbet.

 

·      ViaBill overfører opkrævningens fulde beløb med fradrag af aftalte gebyrer til Sælgers oplyste bank konto på fakturadatoen + 14 dage (eller den af Sælger  

       overfor Kunden forlængede fortrydelsesperiode) yder Kunden .

 

Sælger definerer i sin betalingsgateway manager om transaktionsgebyret afholdes af Sælger selv og fratrækkes overførslen fra ViaBill til Sælger, eller tilægges ordrebeløbet overfor Sælgers Kunde.

 

Det øvelsen går ud på er jo, at kunden får en kredit samtidigt med at forretningen sikres sit tilgodehavende.  Så jeg synes ikke rigtig at jeg har misforstået noget, men forretningen har selvfølgelig mulighed for at påtage sig udgiften helt eller delvist, hvilket i så fald vil påvirke kundens omkostningsberegning i positiv retning.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Brighs:

Carsten Kvist:
Sikkert.... Jeg er ikke engang nået til at regne på det endnu!

(Købesum * 0,0195 + 10) * 365 * 100 = Årlige omkostninger i procent

                  Købesum * 14

 

Ved købesum på f.eks. kr. 300 er årlige omkostninger i procent 137,7  

Den er vist god nokStick out tongue

Jeg har heller ikke planer om at bruge dem. :-)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben,

Jeg tillader mig lige at blande mig i denne spændende tråd... det er altid spændende at følge, hvordan vores løsning opfattes blandt brugere og slutkunder :-)

Vores ambition er, at vores betalingstjeneste skal øge shoppens salg, og heldigvis kan vi også se, at i de mange shops, der gør som vi anbefaler, øges omsætningen markant (ofte mellem 20-70%). Vi anbefaler altid nye shops, at shoppen selv afholder transaktionsgebyret, som pt. udgør 1,95%, MEN vi kan jo ikke diktere, hvad shoppen skal gøre, hvorfor nogle vælger at lægge gebyret over på kunden. Dette får jævnligt køberen til at vælge f.eks. dankortet, hvis købesummen er større.

Endelig er der ekspeditionsgebyret, som pt. udgør kr. 10. Dette dækker ViaBills omkostning til opslag i RKI og evt. NemID.... Vi anbefaler altid shoppen at lægge dette gebyr på køberen. 

Hvis ViaBills udleverede markedsføringsmateriale og -kommunikation anvendes, skal ÅOP ikke oplyses. Dette er afstemt med diverse jurister og advokatvirksomheder, og kræver en længere forklaring, som jeg dog ikke vil komme ind på her.

Mange hilsner

Jan fra ViaBill A/S

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Tak for dine spændende indlæg vedr. ViaBill. Vi synes altid, det er spændende at følge trådene om os :-)

Jeg tillader mig lige at blande mig lidt i debatten, så jeg forhåbentlig kan rydde uklarheder af vejen. 

ViaBill er en finansieringsløsning, og ViaBill er opkræver/finansieringsled, og ikke sælger. Dvs. du skal som altid lave din ordrebekræftelse til kunden, og når du capturer, sender du også på vanlig vis en faktura til kunden, hvoraf det blot fremgår, at kunden modtager en opkrævning fra ViaBill, som skal betales. Straks efter dit capture, sender ViaBill altså en opkrævning til kunden. Du har fortsat kundeforholdet - du er sælger, og kunden er køber. ViaBill blot finansiering. Efter 14 dage modtager du sammen med afregningen et afregninsbilag fra ViaBill. Herved stemmer dit bogholderi.

Mvh Jan fra ViaBill A/S

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg tillader mig lige at kommentere/svare på dine bemærkninger :-)

WideEyes.dk & AAimport.dk:

1) Jeg har som kunde prøvet at skrive til dem om en eksisterende ordre igennem  deres kontaktfelt på hjemmesiden = INGEN RESPONS

>>Hmmm... det lyder uheldigt. Vi behandler som regel alle henvendelser inden 12 arbejdstimer efter modtagelse...

2) På den "faktura" man får, står der blot "ordre total" - intet om hvilke produkt man har købt = Jeg kan ikke trække det fra når jeg handler hos erhverv + jeg er nødsaget til også at gemme kvitteringen fra selve shoppen

>> Det er korrekt... Dette skyldes, at du IKKE modtager en faktura fra ViaBill... den modtager du nemlig fra shoppen. Fra ViaBill modtager du en opkrævning. ViaBill er nemlig ikke sælger, og det er sælger, der fremsender fakturaen med alle specifikationer til kunden.

3) De har længe reklameret med at "liiiiggge om lidt kan vi også tilbyde afbetaling...." deres plan er som regel gerne at det skal være klar om ca. 1 måneds tid.... det har de sagt siden tidligt på året.....

>> Korrekt... IT udvikling går desværre ikke altid så hurtigt, som man drømmer om. Dog er vi stadig meget fortrøstningsfulde vedr. en snarlig lancering :-) (... uden at jeg dog tør sætte uge nummer på...) 

4) Som firma kan man ikke købe hos dem, for som kunde handler man med cpr nummer. Man kan ikke engang tilføje et firmanavn = ubrugelig service hvis man også har erhvervskunder

>> Korrekt. Løsningen er pt. rettet mod købere, som køber som privatpersoner - disse udgør da også den absolut største andel af e-commerce købet i DK. Årsagen til CPR nummeret er, at vi slår købere op i RKI, og RKI tilbyder ikke samme mulighed vedr. virksomheder som købere.

Ubrugelig og ubrugelig service hvis man OGSÅ har erhvervskunder... bob, bob... Vi har nu masser af shops, der har erhvervskunder, og som med stor glæde bruger ViaBill. ViaBill er jo et supplement til øvrige betalingsløsninger. Vi kræver ikke, at shops KUN må bruge ViaBill som betalingsløsning. I de fleste shops vælger ml. 10 og 20% af kunderne at betale med ViaBill, mens resten af kunderne altså vælger de "traditionelle" betalingsløsninger (dankort mv.)

5) De har åbenbart skiftet navn fra iBill til ViaBill, men de bruger stadig i flæng navnet og logoet fra iBill. Har de identitetskrise? Hvor svært er det at udskifte logo/navn på faktura / brevpapir etc? Bør man som et prof. firma ikke have sådan noget 100% på plads INDEN man skifter navn?

>> Det kan være rigtig svært! :-))     Det tog lige en uges tid at få rytttet ordentligt op alle steder :-)

Mvh Jan fra ViaBill A/S

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

metier:

Hej Carsten,

Tak for dine spændende indlæg vedr. ViaBill. Vi synes altid, det er spændende at følge trådene om os :-)

Jeg tillader mig lige at blande mig lidt i debatten, så jeg forhåbentlig kan rydde uklarheder af vejen. 

ViaBill er en finansieringsløsning, og ViaBill er opkræver/finansieringsled, og ikke sælger. Dvs. du skal som altid lave din ordrebekræftelse til kunden, og når du capturer, sender du også på vanlig vis en faktura til kunden, hvoraf det blot fremgår, at kunden modtager en opkrævning fra ViaBill, som skal betales. Straks efter dit capture, sender ViaBill altså en opkrævning til kunden. Du har fortsat kundeforholdet - du er sælger, og kunden er køber. ViaBill blot finansiering. Efter 14 dage modtager du sammen med afregningen et afregninsbilag fra ViaBill. Herved stemmer dit bogholderi.

Mvh Jan fra ViaBill A/S

Ny benytter jeg BillysBilling.
Når jeg markere fakturaen som betalt her... Når jeg capture, så kommer der til at stå 'Betalting den xx.xx.xx       yyyyy kr.' - Men sender jeg den til kunden har jeg jo vist, at de har betalt... - Og det har de jo ikke....
Og så lige...... 1,95%....... Vildt!
Side 2 ud af 5 (43 indlæg)