1) Jeg har som kunde prøvet at skrive til dem om en eksisterende ordre igennem deres kontaktfelt på hjemmesiden = INGEN RESPONS
>>Hmmm... det lyder uheldigt. Vi behandler som regel alle henvendelser inden 12 arbejdstimer efter modtagelse...
2) På den "faktura" man får, står der blot "ordre total" - intet om hvilke produkt man har købt = Jeg kan ikke trække det fra når jeg handler hos erhverv + jeg er nødsaget til også at gemme kvitteringen fra selve shoppen
>> Det er korrekt... Dette skyldes, at du IKKE modtager en faktura fra ViaBill... den modtager du nemlig fra shoppen. Fra ViaBill modtager du en opkrævning. ViaBill er nemlig ikke sælger, og det er sælger, der fremsender fakturaen med alle specifikationer til kunden.
3) De har længe reklameret med at "liiiiggge om lidt kan vi også tilbyde afbetaling...." deres plan er som regel gerne at det skal være klar om ca. 1 måneds tid.... det har de sagt siden tidligt på året.....
>> Korrekt... IT udvikling går desværre ikke altid så hurtigt, som man drømmer om. Dog er vi stadig meget fortrøstningsfulde vedr. en snarlig lancering :-) (... uden at jeg dog tør sætte uge nummer på...)
4) Som firma kan man ikke købe hos dem, for som kunde handler man med cpr nummer. Man kan ikke engang tilføje et firmanavn = ubrugelig service hvis man også har erhvervskunder
>> Korrekt. Løsningen er pt. rettet mod købere, som køber som privatpersoner - disse udgør da også den absolut største andel af e-commerce købet i DK. Årsagen til CPR nummeret er, at vi slår købere op i RKI, og RKI tilbyder ikke samme mulighed vedr. virksomheder som købere.
Ubrugelig og ubrugelig service hvis man OGSÅ har erhvervskunder... bob, bob... Vi har nu masser af shops, der har erhvervskunder, og som med stor glæde bruger ViaBill. ViaBill er jo et supplement til øvrige betalingsløsninger. Vi kræver ikke, at shops KUN må bruge ViaBill som betalingsløsning. I de fleste shops vælger ml. 10 og 20% af kunderne at betale med ViaBill, mens resten af kunderne altså vælger de "traditionelle" betalingsløsninger (dankort mv.)
5) De har åbenbart skiftet navn fra iBill til ViaBill, men de bruger stadig i flæng navnet og logoet fra iBill. Har de identitetskrise? Hvor svært er det at udskifte logo/navn på faktura / brevpapir etc? Bør man som et prof. firma ikke have sådan noget 100% på plads INDEN man skifter navn?
>> Det kan være rigtig svært! :-)) Det tog lige en uges tid at få rytttet ordentligt op alle steder :-)
Mvh Jan fra ViaBill A/S