Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget med en flyttebil og penge..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Forleden dag ringede jeg til et biludlejningsfirma og ville reservere en varevogn til når jeg skal flytte. Imidlertidigt fandt jeg på en anden løsning og ringede derefter til udlejningsfirmaet og 'afreserverede' bilen. Men her sagde de så, at det kunne man ikke - man kan i det heletaget ikke reservere en bil, men bestille en. Derefter fortalte han, at han vil sende mig en regning. -og det er på trods af, at jeg aldrig har set eller brugt dén varevogn.

Spørgsmålet er nu, om han virkelig kan sende mig en regning for ingenting, og om jeg skal betale den regning når den kommer..? Jeg synes selv der er lidt rod i 'matematikken' her..

Hilsen David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:12

Regningen er ikke for ingenting. Du kan tage en tur i bilen.

Noget siger mig han har ret. I har indgået forpligtende mundtlig aftale. At han kører dårlig stil er en anden sag... men 2. gangssalg er nok ikke noget der rykker hvad angår privatflytninger.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 14:35

Faktisk kan jeg ikkeengang tage en tur i bilen, da jeg så vil skulle betale et depositum..

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 14:39

..iøvrigt kommer jeg til at tænke på en sammenligning med tandlægen: du bestiller en tid, men ringer og fortæller, at du ikke kan komme alligevel - så skal du jo ikke betale..? Er det ikke lidt det samme?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:48

"iøvrigt kommer jeg til at tænke på en sammenligning med tandlægen: du bestiller en tid, men ringer og fortæller, at du ikke kan komme alligevel - så skal du jo ikke betale..? Er det ikke lidt det samme?"

Det skal man så hos min tandlæge, ihvertfald hvis man ikke afbestiller indenfor x dage. Og alle de steder jeg har lejet bil, kan man heller ikke afbestille uden gebyr. Ej heller når jeg booker en flybillet, hotelværelse eller andet. Så fanger bordet.
I den tid man har "reserveret" en ydelse/lejegenstand, så virksomheden jo ikke tilbyde den til en anden.

Vi har faktisk et tilsvarende dilemma i min udlejningsvirksomhed. Hvad gør man når folk afbestiller? Det koster os penge hver gang, fordi vi har reserveret udlejningsgenstanden og dermed ikke haft mulighed for at tilbyde den til andre. Samtidig har vi ofte afsat mandskab, og en afbestilling giver et "hul i køreplanen" (da vi leverer de fleste udlejningsgenstande)
Jeg har fornylig overtaget en virksomhed i samme branche der kører "flinkeskole" og aldrig opkræver for en afbestilling, hvor jeg tidligere har fremsendt en kontrakt, hvor der af lejebetingelserne fremgår nogle relativt hårde afbestillingskriterier. (som vi dog efter vurdering kan vælge ikke at følge)
Inden længe skal jeg faktisk have besluttet, hvilken stil vi vil køre med fremover. Så det er faktisk en ganske spændende debat, som jeg er spændt på at høre andres syn på :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)