Hej Mathias,
skrive en liste over de ting man interessere sig for, men da jeg ikke kan finde ud af hvad jeg sådan rigtig interessere mig for, så er det svært.
Dét råd er bestemt ikke værd at bruge tid på - Mange gange skal man ikke lave en webshop, med dét man interessere sig for. Dét kan være en god idé, da man på forhånd har viden, men hvem siger, at du interessere dig for noget, som er konkurrencedygtigt? Find hellere en niche, med hold i, og lad være med at tænke så meget på, at finde noget som interessere dig - Selvfølgelig skal du heller ikke finde noget, som du aldrig vil kunne holde ud, at drive.
En god måde at finde en niche på, er at finde ud af, hvad kunne dér være reelt på markedet? Hvad er dér behov for? Hvilke markeder er dér lav konkurrence på? Men du skal heller ikke være alt for naiv, og bare tro at idéen kommer ved, at du sidder med et stykke papir i én time, og derefter har guld-nichen. Mange idéer opstår, når man prøver/oplever dét i praksis. F.eks. Står du nede ved pizza-manden og tænker "hold da op, der er satme mange pizza-bikse, alle med sammen koncept, dét må man da kunne ændre"
Så altså du kan ikke bare sætte dig ned, og finde en niche på et par timer - Dét tager tid, at finde en god idé, som dér er hold i - Så vær tålmodig
Mvh,
Frederik