Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigende ordre, men manglende finansiering.. Er dette et område der findes investorer til??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

I forbindelse med driften af investeringsagenten.dk får vi oftere og oftere henvendelse fra frusterede virksomhedsejere

som har fået ordrene i hus,  men som ikke kan få mellemfinansieret købet.  Der er ofte tale om et nej fra banken og de søger derfor investorer til

at mellemfinansiere deres varelager.

Men er det et område som investorer finder interessant eller er det måske for risikabelt??

Håber på en god debat,

Thomas, Investeringsagenten.dk

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være case by case - men det er klart, at selve det at banken har takket nej til en finansiering kan indikere, at det er lidt usikkert varelager. Kan man bevise klart og tydeligt at der er placeret en ordre som er uigenkaldelig - så burde det ikke være svært at få lån med sikkerhed i varelagret hverken gennem bank eller på anden vis

Mon ikke tvivl fra banken kunne indikere, at der er andre usikkerheder i virksomheden, måske lån der ikke helt overholdes eller problemer med drift, men som sagt - kan det fremlægges, nok via revisor, at selskabet ikke har problemer, og banken ikke har noget imod at trediepart giver lån med sikkerhed i varelagret (kunne jo være del af sikkerhed allerede), så tror jeg der kan findes investorer - nok til noget over 10% og med fulde sikkerhedskrav i lageret - men ja jeg tror nogen kunne finde det interessant - Jeg finansierede f.eks. gerne Novos lager til 15% p.a. mod sikkerhed, men kunne finde mange tøj web-shops hvis lager jeg ikke ville røre med spidsen af "min" ildtang Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)