Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Kina- kontrol exportgodk.sælger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Super gode indlæg.

Er i gang med lidt fra Kina

Hvordan sikrer jeg mig at sælger er godkendt til eksport ? Det er nævnt flere steder at man skal tjekke, men hvordan ??

Hvor kan jeg tjekke om den/de produkter jeg ønsker at importere ... til videresalg, skal godkendes eller ikke godkendes til EU?

På forhånd tak

Lone

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:31

Mange kinesiske virksomheder har ikke eksportlicens, da eksporten går igennem en agent. Det kan der være en række legitime årsager til.

Fra dit perspektiv er det underordnet, hvem du på papiret køber dine produkter af. Sælger vil under alle omstændigheder fremgå af eksportdeklarationen. Alternativt kan du bede dem fremsende kopi af deres eksportlicens. Det er dog sjældent nødvendigt med en eksportlicens til "general goods". 

Produkter der importeres skal til enhver tid overholde gældende lovgivning - Du kan tjekke EU direktiver på www.ec.europa.eu - Endvidere bør du undersøge med lokale, relevante myndigheder.

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:47

Mange tak,

blot fordi der flerer steder står at man som køber skal sikre sig at de har licens, for at undgå ekstra fee."

læser på direktiverne.

Bokser lidt med at få den tekst på proformafakt jeg gerne vil for at sikre mig..... prøver er klar meeen...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)