Kære Aminoer! Jeg modtager nu og da som I sikkert også gør mails med dette indhold: "T-Pain just made a video you have got to see. See the version before MTV airs it. Follow the link to get the video: http://41.201.209.171/" Som det fremgår anmodes man om at se på ovenstående adresse. Når dette gøres får man beskeden "siden kan ikke vises" - er der nogen der modtager lignende og hvad er formålet med at få folk til at se på et link der ikke findes? Den slags fanger mit spam filter jo, men nu fik jeg så en igen i dag og vil nu høre jer om der er noget hokus pokus her - det ser jo ufarligt ud men... Kunne forestille mig at der er tale om "snuseri" på min PC! Hilsen john
|
Jeg ville aldrig klikke på en ip i en mail på engelsk, eller på dansk for den sags skyld, med mindre jeg præcist vidste hvad det drejede sig om.
Selvom den kommer med en siden kan ikke vises kan du aldrig vide hvilket snavs de får ført ned på din computer, den siden kan ikke vises du får, kan ligesåvel være en fake side, som rent faktisk er en eksisterende side. hvorved de kan luske alt muligt ned på din computer.
Samtidig har jeg på fornemmelsen at man viser overfor spammeren at man modtager mailen ved aktivt at gøre noget, og derved bliver din adresse jo pludselig noget værd for spammere, hvilket igen udløser endnu mere spam - men det sidste er bare en lille lomme teori som jeg ikke kan bakke op med noget konkret bevis :)
Så lad være med at klikke på links i den slags mails.