Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webapplikation der anbefaler tøj - Feedback tak!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere! :)

Jeg går for tiden og leger med en idé, jeg godt kunne tænke mig lidt feedback på.

Idéen lyder som følger.

Hvilket tøj og tøjfarve der passer til hvilken kropsbygning og kompleksion (af engelsk complexion, dvs. hud, øjne og hårfarve) er en videnskab i sig selv. Hvis man kunne lave en webapplikation hvori man informerer den om ens kompleksion, mål og kropsbygning evt. også stil og andre øvrige præferencer. Derefter finder denne webapplikation en række matchende stykker tøj på en given tilknyttet tøjwebshop.

Webshoppen registrerer ved modtagelse af nyt tøj hver model. De registrerer farve (ideelt, med en farvegenkender som fx blinde bruger), dertil mål, stil osv.

Den handlende kunde vælger ud fra en række billeder hvilken kompleksion der passer bedst på dem. Dertil indtaster kunden sine kropsmål eller kropsbygning (fx. ud fra en række billeder).

Applikation er tilknyttet en tøjwebshop. Fortjeneste finder sted hver gang webshoppen sælger et stykke tøj igennem applikationen.

Det er min opfattelse at mange forbrugere er meget i tvivl om hvilke farver der passer dem. Dertil vil folk generelt gerne fortælles hvilket tøj de skal købe, ligesom en kvinde ofte har brug for sin venindes bekræftelse inden hun køber en ny kjole, forhåbentligt vil dette føre til øget salg.

En anden fordel for tøjforhandlerne er færre returvarer grundet mindre fejlkøb.

Hvad synes i om konceptet? :)

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ideen er muligvis god.

Det kan du finde ud af, alt efter hvilken strategi du vælger.

Som jeg ser det kan du vælge mellem to modeller.

1. affiliate salg.
undersøg om du kan få bruger på din side, lav evt. en google annonce og se om der er nogen der klikker på den - hvis der er så er din ide muligvis god.

2. service til webshops der sælger tøj.
tag fat i et par af disse webshops og hør om de vil betale for denne service. Der er startups der tidligere har haft succes med at tilbyde virtuelle "prøverum" som service til webshops. Derfor kunne denne ide muligvis også fungere med webshops som din kunde.

Mvh. Sven

Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sven

Mange tak for svaret. Jeg vil prøve at oprette en google annonce som du foreslår :)

Mvh. Jakob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)