Hej alle amioner. Jeg står i den situation at får Su og stadig har et år af min uddannelse (dvs. jeg er færdig næste sommer) Jeg har en rengøringsfirma og vil gerne starte som underleverandør og senere når jeg engang er færdig begynde at markedsføre føre mit firma. Mit spørgsmål er så mht Su fribeløb. Jeg få udeboende SU og ifølge SU må jeg tjene 9.766kr (før skat og am). Hvis jeg afmelder SU og stadig går i skole = 19.740kr (før skat og am) Jeg har fået en jobsamtale i hus og som det står til regner jeg på længere sigt at tjene 35.000kr før skat om mnd. (så skal jeg betale ca 25-30 % til firmaet jeg arbejder for. Det er så en anden sag). Men hvad gør jeg? hvad kan betale sig for mig? Kan jeg tillade mig at hæve de 19.740kr før skat (hvis jeg nu afmelder su) Eller kan jeg i princippet leve af SU pengende og lade min overskud blive i firmaet indtil næste sommer hvor jeg er færdiguddannet? Jeg har hørt noget om VSO – VirksomhedsSkatteOrdningen. Hvad går det ud på? Hjælp please.. :) Hilsen den bekymrede amino. |
Mit personlige synspunkt, er da helt sikkert, at hvis du har muligheden for at forsørge dig selv, er der ingen grund til at tappe på statskasserne :)
De endelige love, regler og whatnot, kan jeg desværre ikke hjælpe med.