Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkelt mands firma til Aps ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Både jeg og min far driver hver især vores enkelt mands firma som smede.

Men vi har snakket om at gå sammen til et aps firma, men ville dette kunne give os nogle fordele eller er det bare mere revisor arbejde ? 

Hvordan gør man med udbetaling af løn, for som det er nu. tager jeg jo kun det ud jeg skal bruge på regninger, resten bliver på firma kontoen.

Det samme med værktøj, hvis den ene køber en boremaskine til firma bilen, bidrager begge jo til at betale den. Hvilket jo ikke er fair hvis den ene arbejder 60 timer den anden 40..

Mvh Jakob

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville dele arbejdet op i projekter. Når der skal købes et stykke værktøj bliver det fratrukket det enkelt projekt. I stå vel med jeres egne projekter ikke? Big Smile

Så kan i let udskrive indtægter og udgifter for jeres projekter og se jeres overskud.

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg kan ikke se fordelen i et aps for jer. Jeg kan tilgængæld se en masse udfordringer og du nævner selv de største - selve fordelingen er en oplagt kilde til splid. Jeg antager at i begge har styr på jeres ansvarsforsikringer i jeres enkeltmandsvirksomheder?. Forsikriner er meget vigtige at have på plads, da i hæfter med hus og hjem i selskabsformen enkeltmandsvirksomhed. Har i planer om at vækste markant kan et aps have sine fordele, men indtil videre så behold jeres nuværende virksomhedsform :-).

 

Bare mine tanker - god aften.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

 

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har begge fuldt styr på vores forsikringer, og det er ikke så lidt enda når man er inden for dette fag.. vi havde måske håbet på at kunne spare en del på forsikringer, ved at slå det hele sammen.. 

Hvad med udlæg fradrag ? vi ligger en del ude, rundt i landet. hvor vi kun har op til 25,000 kr fradrag om året. ville vi her kunne drage nytte af et aps som vi er lønmodtager i ? 

Vi har pt ikke planer om markant vækst..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

skattemæssigt - fradrag osv - ser jeg ikke nogen store fordel/forskel for jer - der er både for og bagdele, Det der kunne være en fordel er at I ikke kan personligt forfølges for penge men at det jeres ApS kapital der kan. Derimod synes jeg med forskellige projekter at I skulle ha hvert sit ApS faktisk, jeg synes det andet bare kan skabe problemer med hvem gør hvad, men skal ha hvad i løn, indkøb af materialer (som Rene jo har ret i kan løses i projektstyring men afskrivningen bliver jo for hele selskabet som I deler overskud i, så uf - meget besvær

For og bagdele er ikke lige til at veje ud med det vi ved her.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

oprette et aps for ikke at hæfte for personlige gæld, er vel fint nok. Men hvis det stort set er det eneste plus, så tror jeg det er lidt liget meget :) 

Hvordan ser bankerne på dette ? er det de nemmere at arbejde med hvis man står som aps end som enkeltmands firma med fuld hæftelse

Her tænker jeg på, hvis jeg nu vil ud og købe et hus på et tidspunkt. vil jeg så stå stærkere som et aps frem for enkeltmands firma ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tør ikke sige om bankerne kunne mene at du med et ApS i alle fald kun kunne tabe aps kapitalen men da de givet samtidigt selv vil kræve personlig sikkerhed for det, så tror jeg ikke det har nogen betydning. Jeg tror de vil se på om virksomheden er veletableret og kan sikre jeres indtjening lige så godt som et længere varende fast job

Hvis det i laver indbærer stor risiko for personlig formue, så måske, eller ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)