Hvis man har en f.eks. enkeltmandsvirksomhed og er under virksomhedsordningen kan man mig bekendt få en eller anden form for fradrag for sine udgifter. Men hvor meget er den reelle værdi egentlig af det fradrag? Er det noget der svarer til skatteprocenten? Jeg forestiller mig at hvis man f.eks. køber en genstand til brug i virksomhedens drift til f.eks 30.000 kr + moms så er prisen reelt kun 30.000 kr - skatteprocenten her f.eks. 40% = alt i alt 18.000 kr. Er det korrekt opfattet? |
det har ikke med VSO at gøre, det er generelt. Du tænker vist stadigt lidt som om det er fradrag i lønnen men overordnet set ja, så har fradraget den effekt at det nedsætter dit overskud og dermed det du betaler skat af og for de fleste er det ca 44 procent (du kan ikke bruge dit trækkort da det indeholder personfradrag osv)
Lukker du virksomheden skal du så kæbe tingen privat igen, og nu med moms og du kan max købe for 12.300 per sammenhængende ting per år hvis det skal afskrives på en gang, ellers skal det skatte afskrives med 25% per år indtil det rammer samlet for alle ting de 12.300 og kan straksafskrives
Du kan læse en masse om virksomhed om skat i dette link, som via amino app kan være klikbarthttp://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html