Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kræver det, at lave en enkel opbygget hjemmeside?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var skam så lidt, ellers må du endelig smide en besked, så skal jeg nok prøve hjælpe det jeg kan indtil videre.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

det eneste der kræves er et sted at lægge dine html  filer.

En host, kalder man det.

Og du har jo domænerne, og dermed hosts, så har du garanteret også adgang til alle mulige fancy gratis templates.

Gratis.

og så er det værd at huske at en html fil kan være meget simpel, og kan skrives i ethvert teksbehandlingsprogram, også word.

Det handler blot om at gemme den som .htm, lægge den det rigtige sted og ellers bøfle med indhold og layout.

Det virkelige problem ligger i at htm er er ret primitivt og det svært at styre hvordan det opfører sig, derfor er der lavet alle mulige overbygninger, der forsøger at få kontrol.

Det er det webdesignere lever af, at at de kender veje til kontrol og ikke mindst ved de, hvor de gemmer ting.

De fleste mennesker møder en mur mht webdesign, fordi de er opfostret med windows skrivebord, og ikke ved hvor tingene ligger, de har aldrig prøvet DOS, og ved ikke hvad stier er. Drag and drop og skrivebord er en dræber.

Så hvis du kan finde ud af, at kalde en fil index.htm og gemme den et bestemt sted, så kan du lave webdesign.

Hvis du er smart går du ud og stjæler en pæn index.htm og bruger den som skabelon.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 23:28

Else Bang :

Hvis der er en håndværker gemt i dig, hjælper vi dig med det hele for lidt håndværker hjælp!

Du skal lige have 5 stjerne fordi det var sjovt, grinerSkype-Giggle

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 08:55

Jens S:

det eneste der kræves er et sted at lægge dine html  filer.

En host, kalder man det.

Og du har jo domænerne, og dermed hosts, så har du garanteret også adgang til alle mulige fancy gratis templates.

Gratis.

og så er det værd at huske at en html fil kan være meget simpel, og kan skrives i ethvert teksbehandlingsprogram, også word.

Det handler blot om at gemme den som .htm, lægge den det rigtige sted og ellers bøfle med indhold og layout.

Det virkelige problem ligger i at htm er er ret primitivt og det svært at styre hvordan det opfører sig, derfor er der lavet alle mulige overbygninger, der forsøger at få kontrol.

Det er det webdesignere lever af, at at de kender veje til kontrol og ikke mindst ved de, hvor de gemmer ting.

De fleste mennesker møder en mur mht webdesign, fordi de er opfostret med windows skrivebord, og ikke ved hvor tingene ligger, de har aldrig prøvet DOS, og ved ikke hvad stier er. Drag and drop og skrivebord er en dræber.

Så hvis du kan finde ud af, at kalde en fil index.htm og gemme den et bestemt sted, så kan du lave webdesign.

Hvis du er smart går du ud og stjæler en pæn index.htm og bruger den som skabelon.

Tak Jens - der blev jeg lidt klogere på nogle ting...

Det er bare med, at få fingrene ned i jorden og arbejde med det tekniske. Det er jeg i hvert fald motiveret for nu Smile

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes tonsvis af CMS'er som du kan bruge. Wordpress som tidligere er nævnt er én mulighed, og også den mest udbredte, derfor den letteste at få support til. Har også for nylig opdaget Sitemagic CMS som er virkelig brugervenligt :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 10:15

Kan man på dit wordpress-theme skifte billeder f.eks. i headline :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:54

Daniel Poulsen:
Har også for nylig opdaget Sitemagic CMS som er virkelig brugervenligt

Dét tilslutter jeg mig :-)
Hvis du har brug for hjælp til Sitemagic CMS, hopper du blot ind på Facebook-siden - så er der direkte adgang til support. Held og lykke med projektet.

Venligst
Jimmy 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)