Hej Aminoer! I en længere periode har jeg gået med tanken om at stifte en seriøs webshop. Jeg har i forvejen allerede en lille forretning kørende. Det er kort og godt en dansk sprogpakke til OpenCart (open source e-commerce system) jeg sælger til $25 eller rundt regnet 150 kr. pr. licens/webshop. Og det har jeg opnået stor succes med. I alt har jeg omsat 40.000 kr. på lidt over et år, på sprogpakken og lidt freelance-arbejde som udvidelse deraf. Men nu vil jeg gerne tage tingene til det næste niveau og starte en webshop. Jeg har iagttaget andre webshops og set hvordan de gør tingene. Men alligevel synes jeg ikke at jeg kan finde ud af hvordan jeg starter. Naturligvis er mit mål succes, men jeg vil helt vildt gerne have iværksætter-oplevelserne med, og altså så vidt muligt stå for det hele selv og måske med en partner. Så ting jeg ikke rigtig kan finde ud af er, om jeg kan stifte en enkeltmandsvirksomhed, men stadig have en partner til at stå for fx. lager, som ikke er min stærke side? Vil jeg selv kunne indberette moms til SKAT, hvis jeg føler at jeg ikke har brug for en revisor (altså, om det er noget der er relativt nemt, hvis man har styr på regnskaberne) og hvad ville være et realistisk budget, hvis man starte en webshop med varer i 50-500 kr. prisklassen? Håber der er hjælp at finde! :-) P.S. jeg fylder 18 til oktober, og har altså først planer om at stifte en webshop en gang i 2014, hvor jeg rent juridisk selv vil kunne stå til regnskab for det hele. |
Hvordan skaber jeg succes?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)